شناسهٔ خبر: 29448180 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

۱۵ هزار زوج دانشجو کشور به زیارت حرم مطهر رضوی مشرف می شوند

مشهد- رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: پیش بینی می شود ۱۵هزار زوج دانشجو امسال به زیارت بارگاه منور رضوی مشرف شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارمهر، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی یکشنبه شب در نشست خبری بیست و دومین دوره جشن های ازدواج دانشجویی که در دانشگاه فردوسی برگزارشد اظهار کرد: جامعه سالم جامعه ای است که هر وقت جوانان احساس نیاز به ازدواج پیدا کردند و توانایی اداره زندگی را در خود دیدند اقدام به این امر کنند. 

وی افزود:۴ میلیون دانشجو کشور در سنین جوانی هستند و بالا رفتن سن ازدواج نیز باعث نگرانی هایی در بین دلسوزان نظام شده است لذا باید همگی دستگاهها برای تسهیل امر ازدواج تلاش کنند. 

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد:اقدام های ترویجی، اعطای تسهیلات،کمک در اسکان و برگزاری دوره های مهارتی و آموزشی بخشی از خدماتی است که دانشگاهها برای مزدوجین در نظر گرفته اند. 

وی گفت:دست یاری یه سوی تمامی دستگاهها دراز می کنیم تا فضای ازدواج دانشجویی با ارائه حمایت های بیشتر رونق بیشتری پیدا کند و مزدوجین دلگرم تر از قبل شوند. 

رستمی تاکید کرد:سامانه همسفر بهشت از امروز تا پایان دیماه برای ثبت نام فعال خواهد بود و بعد از ثبت نام توسط رابطین استانی و دانشگاهی سازماندهی می شوند و اعزام ها بصورت کاروانی به مشهد انجام خواهد شد. 

وی تصریح کرد:اولین اعزام اواسط آذر انجام می شود و برای دوره های ۳ روزه کاروان های دانشجویی به مشهد مشرف می شوند و برنامه های متنوع فرهنگی در این اردو برای مزدوجین اجرا خواهد شد. 

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: براساس بررسی های انجام شده میانگین پایداری خانواده در ازدواج های دانشجویی بالاتر از میانگین پایداری سایر خانواده هاست و در حال حاضر نیز فرهنگ غلط سخت گیری خانواده ها علت اصلی تاخیر در ازدواج جوانان است. 

وی افزود:در دور اول پیش بینی  می شود ۱۵ هزار زوج در سه ماه پایانی سال به مشهد اعزام شوند و دور دوم اردوها نیز سال آینده برگزار خواهد شد.

نظر شما