شناسهٔ خبر: 29448118 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس:

راه‌حل مقابله با آسیب ها نگاه انقلابی و جهادی است / ۶۰۰ زندانی مهریه در زندان های فارس

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس با اشاره به ۶۰۰ زندانی مهریه در زندان های استان فارس، گفت: باید با توانمندسازی جوانان در ازدواج از رسیدن آنان به مرحله بحرانی و طلاق جلوگیری کنیم و این نگاه انقلابی و جهادی می طلبد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، احمد رحمانیان امروز (27 آبان) در اولین کارگاه تربیت مدرس آموزش های پیش از ازدواج استان فارس با حضور سردفترهای ازدواج و طلاق با اشاره به هجمه های دشمن به جمهوری اسلامی بخاطر عدم پذیرش ظلم استکبار، اظهار کرد: ما در هجمه نرم دشمن دیر و ناهماهنگ اقدام کردیم.

 

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس با بیان اینکه دشمن جنگ نرم را در حوزه های مختلف شروع کرده اما هجمه به خانواده از اولویت های او است، تصریح کرد: با توجه به آمارهای دستگاه های مختلف از طلاق در شرایط خوبی قرار نداریم و تأکید مقام معظم رهبری بر مقابله با آسیب های اجتماعی است.

 

وی با تأکید بر اینکه در حوزه آسیب های اجتماعی کسی منتظر تعیین وظیفه و نقش نباشد بلکه وظیفه خود را پیدا کند، بیان کرد: این وظیفه برای افرادی که نمایندگان این نظام هستند به ویژه سردفتران که با ازدواج و طلاق به صورت مستقیم در ارتباط پررنگ تر است.

 

رحمانیان یادآور شد: مشکل کنونی بحث مهارت های زندگی است مانند کلامی؛ رفتاری؛ جنسی؛ اعتقادی؛ روانی و... است، خیلی از ازدواج ها با نگرش سطحی در حال انجام است و نقش نهادهایی مانند خانواده به درستی انجام نمی شود.

 

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خطاب به سردفتران گفت: امروز به دلیل اهمیت ها و ضرورت ها مسئولیت شما فراتر از ثبت ازدواج و طلاق در نظر گرفته شده است؛ یک بخش آن آموزش مسائل ضروری است و سردفترها به دلیل تجربه نکات لازم را بهتر می توانند عنوان کنند.

 

رحمانیان با بیان اینکه رسیدگی به این مسائل وظیفه دادگستری نیست اما به دلایل شرایط بحرانی دادگستری خود را موظف به وردد به مسائل کرده، افزود: اقدامات پیشگیرانه زودگذر و جزیره ای ما را به نتیجه نخواهد رساند، هدف ما هماهنگ کردن دستگاه ها در بحث آموزش در ازدواج است چرا که اقدامات هنگام به دلیل بحرانی بودن این مرحله چندان تأثیرگذار نیست.

 

وی با بیان اینکه خروجی این طرح ها در طولانی مدت نمود پیدا می کند، متذکر شد: در استان فارس که به دلیل زمینه های فرهنگی و اعتقادی، ظرفیت های بالقوه و بالفعلی دارد باید در راستای توانمندسازی جوانان حرکت کنیم و این جوانان بعد از توانایی می توانند مشکلات را حل کنند و در برابر هجمه ها بایستند.

 

رحمانیان با اشاره به 600 زندانی مهریه در زندان های استان فارس، تاکید کرد: باید با توانمندسازی جوانان در ازدواج از رسیدن آنان به مرحله بحرانی و طلاق جلوگیری کنیم و این نگاه انقلابی و جهادی می طلبد تا آسیب های اجتماعی کاهش یابد.

نظر شما