شناسهٔ خبر: 29447913 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نمایشگاه صحرایی کتاب در آستارا بر پا شد

آستارا - ایرنا - نمایشگاه صحرایی کتاب برای نخستین بار با مشارکت اداره کتابخانه های عمومی و جمعیت هلال احمر آستارا در باغ ملی این شهرستان بر پا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس اداره کتابخانه های عمومی آستارا روز یکشنبه در آئین افتتاح این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه در قالب طرح مروجان کتاب برای بازدید عموم دایر و در آن یکهزار نسخه کتاب با یکصد عنوان عرضه شده است.
آرزو عباس زاده افزود: در این نمایشگاه نیروهای هلال احمر و کتابداران برای عابران پیاده کتاب معرفی می کنند که مورد استقبال فرهنگ دوستان قرار گرفته است.
وی بیان کرد: اجرای طرح های ابتکاری باعث انگیزه مطالعه می شود و کسانی که با کتاب پیوند عمیق دارند، از نظر شخصیتی و اخلاقی ممتاز هستند.
عباس زاده ادامه داد: نخستین کتابخانه استان گیلان با عنوان قرائت خانه در سال 1302 در آستارا احداث شده و نشانگر اهمیت کتاب و کتابخوانی بین مردم این شهرستان است.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی آستارا گفت: در دو روز گذشته کتابداران آستارا به منظور الگوسازی شخصیت های هنری برای نسل جدید، به دیدار فرزام حریری و کریم صمدزاده از چهره های پیشکسوت فرهنگی و هنری این شهرستان رفته و ازتلاش های ارزشمند آنها قدردانی کرده اند.
19 تا 29 آبان ماه دهه کتاب و کتابخوانی است.
چهار کتابخانه آستارا با یک هزار و 500 متر مربع مساحت و 52 هزار و 661 جلد کتاب با 40 هزار عنوان، دو هزار عضو فعال دارد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124/2007

نظر شما