شناسهٔ خبر: 29447368 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رشد ۲۸۵ درصدی توليد محصولات دامی در آذربایجان غربی دستاورد۴۰ سالگی انقلاب اسلامی

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از رشد ۲۸۵ درصدی توليد محصولات دام و طیور از بدو انقلاب تا پايان سال ۱۳۹۶در سطح استان خبر داد .

صاحب‌خبر -

رشد ۲۸۵ درصدی توليد محصولات دامی در آذربایجان غربی دستاورد۴۰ سالگی انقلاب اسلامیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ اسمعیل کریم زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: احداث مركز اصلاح نژاد گاوميش شمال وشمالغرب كشور درروستاي جبل اروميه به تعداد ۲۰۰ راس، احداث مجتمع دامداری جهادآباد مهاباد به تعداد ۲۳۴ واحد ( ۲۷هزارو۹۰۰ راس بره پرواری و۲هزارو۶۰۰راسی گوساله پرواری)، ايجاد گاوداری صنعتی ( ۳۷۱ واحد گاوداری شيری و ۳۳۵ واحد گوساله پرواری) از اهم فعالیتهای شاخص انجام گرفته در بخش دام از بدو انقلاب تا پايان سال ۱۳۹۶است .

کریم زاده گفت: احداث كارخانه جوجه كشي به تعداد ۶ كارخانه با ظرفيت سالانه ۸۷ ميليون قطعه، احداث واحدهای مرغ مادرگوشتی به تعداد ۷۱ واحد با ظرفیت ۲میلیون و۱۸۱هزار قطعه در سال ، ايجاد واحدهای مرغداری گوشتی به تعداد۷۲۷ واحد با ظرفيت ۱۵ میلیون و۱۰۴هزار قطعه در سال نیز از اهم دستاوردهای ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی در بخش طیور است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با مقایسه میزان تولیدات در بخش دام و طیوردر دوران ۴۰ سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی، افزود: در این بازه زمانی بيشترين میزان تولید درمحصول عسل با ۲هزارو۱۵۱ درصد رشد وكمترين آن درتوليد گوشت قرمز با ۵۶ درصد رشد مي باشد، به طوری که در تولید گوشت سفید با ۴۳۲ درصد ، در تولید شیر با ۲۶۲درصد و در تولید تخم مرغ با ۲۴۵ درصد رشد برخوردار هستیم که پیشرفت قابل توجهی درزمينه توليد انواع فرآورده های دام وطيور صورت گرفته است.

وی ادامه داد : همزمان با سفر رییس جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی به استان ۳۶طرح در زیر بخش های مختلف بخش کشاورزی استان آماده بهره برداری شده است که با حضور وزیر جهاد کشاورزی و با دستور رییس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس، تعداد ۸طرح از مجموع ۳۶ طرح قابل افتتاح شامل واحد گوسفند داشتی ، واحد مرغ تخم گذار، خرید تلیسه آبستن شناسنامه دار، طرح گوساله و بره پرواری در حوزه بهبود تولیدات دامی با صرف اعتباری بالغ بر ۲۶۶ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم ۱۱خ نفر به صورت همزمان به بهره برداری خواهد رسید.

کریم زاده تاکید کرد: همزمان با حضور وزیر جهادکشاورزی کلنگ آغاز عملیات اجرایی یک واحد گوسفند داشتی ۵هزار راسی با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال به زمین زده خواهد شد که با به بهره برداری رسیدن این طرح برای ۳۰ نفر زمینه اشتغال فراهم می شود.

۱۸ طرح صنایع تبدیلی و غذایی در آذربایجان غربی همزمان با سفر وزیر جهاد کشاورزی و هیئت دولت به استان افتتاح می شود

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: همزمان با سفر وزیر جهاد کشاورزی و هیئت دولت به استان، ۱۸ طرح صنایع تبدیلی و غذایی درسطح استان افتتاح می شود.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: برای اجرای این طرحها اعتباری بالغ بر ۴۴۴ میلیارد ریال هزینه شده است که با بهره برداری از این طرحها برای ۳۱۱ نفر زمینه اشتغال مستقیم فراهم شده است.

کریم زاده اظهارکرد: ۱۸ پروژه از مجموع ۳۶ پروژه قابل افتتاح دربخش کشاورزی در سفر ریاست جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی به استان مربوط به مدیریت صنایع تبدیلی و غذائی است که شامل ۹ واحد سردخانه مدرن باظرفیت بیش از ۲۳ هزار و۷۰۰ تن، ۷ طرح بسته بندی حبوبات و غلات، عسل و میوه تازه با ظرفیت بیش از ۸ هزار تن درسطح شهرستان های ارومیه، تکاب، نقده، بوکان و اشنویه و یک طرح آرد جو با ظرفیت ۲هزارو۵۰۰ تن در شهرستان مهاباد و یک طرح کشتارگاه مرغ با ظرفیت ۴ هزار قطعه در شهرستان مهاباد است.

این مسئول از رشد سه و نیم برابری میزان صدور جواز تاسیس واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی در طی فعالیت دولت تدبیر و امید در استان خبر داد و افزود: از ابتدای سال ۹۲ تا کنون از نظر تعداد صدور پروانه بهره برداری واحدها نیز با صدور ۳۱۲فقره ، و فراهم شدن زمینه اشتغال برای ۳هزارو۳۵۶ نفر از رشد یک ونیم برابری نسبت به سالهای گذشته برخوردار هستیم.

وی با اشاره به خلاصه ای از فعالیت ها و دستاورد های شاخص در طی ۴۰ سال گذشته دربخش صنایع کشاورزی، بیان کرد: در این بازه زمانی تا پایان سال ۹۶ برای تعداد ۴۶۹ واحد صنایع تبدیلی و غذایی اعم از زراعی، باغی، دام و طیورو سردخانه پروانه بهره برداری صادر شده است که از این طریق برای ۳هزار۵۴۰ نفر اشتغالزایی شده و اعتباری بالغ بر ۸هزارو۱۰ میلیارد ریال برای راه اندازی این واحدها هزینه شده است .

وی ادامه داد: همچنین برای ۸۸۷واحد صنایع تبدیلی و غذایی با ظرفیت ۲هزارو۴۵۰ تن جواز تاسیس صادر شده است که از این طریق برای ۸هزارو۳۲۸نفر زمینه اشتغال فراهم شده است .

کریم زاده در خصوص آمار موافقت های اولیه صنایع تبدیلی و غذایی در طی ۴۰ سال گذشته اضافه کرد: برای راه اندازی ۲۲۶ واحد صنایع تبدیلی و غذایی به ظرفیت ۲۳۱ تن در گروه های مختلف زراعی و باغی ، دام و طیور و شیلات موافقت اولیه صادر شده است که در این راستا ۲ هزار و ۶۰۳میلیارد ریال اعتبارسرمایه گذاری شده است که برای یک هزار و ۷۸۷ نفر نیز از این طریق شغل ایجاد شده است.

انتهای پیام/ب

 

رشد ۲۸۵ درصدی توليد محصولات دامی در آذربایجان غربی

نظر شما