شناسهٔ خبر: 29447196 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

مشکلات اقتصادی محور جلسه غیر علنی دولت و مجلس

جلسه غیر علنی نمایندگان مجلس با نمایندگان اقتصادی دولت درباره بررسی اوضاع اقتصادی کشور برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر گفت: در ابتدای چالش های اقتصادی و برخی از مشکلاتی که در معیشت مردم بوجود آمده بود،در هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، کمیته ای تشکیل شد.
 
او گفت: در مقطعی از تمام مسئولین اقتصادی، بانک های خصوصی و دولتی، شرکت های خودرو ساز و بسیاری از بخش های مختلف اقتصادی به این کمیته دعوت شد و  طرحی که 24 ماده داشت به صورت کار شبانه روزی آماده و به مجلس آورده شد.
 
 امیرآبادی فراهانی گفت: در جلسه غیرعلنی که در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد، موافقان، مخالفان و نماینده دولت درباره مزایا و معایب این طرح  صحبت کردند.
 
جلسه اقتصادی غیر علنی دولت و مجلس
 
او گفت: طرح 24 ماده ای مجلس، دارای موضوعات مختلفی از جمله بازار ارز و سکه، بازار سرمایه، تامین کالاهای اساسی، چگونگی مقابله با تحریم ها بود که در جلسه غیر علنی، نوبخت و نماینده اقتصادی دولت از تهیه طرحی در دولت خبر دادند که دارای بسته های مختلف حمایتی است.
 
نوبخت در این جلسه گفت: یک سری تصمیمات در شورای امنیت ملی و در شورای  عالی  هماهنگی اقتصادی سران قوا باید گرفته شود و در صورت نیاز تصمیمات گرفته شده بصورت لایحه به مجلس تقدیم شود.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی مجلس گفت: طرح 24 ماده ای مجلس با رای استمزاجی  نمایندگان کنار گذاشته شد و مقرر شد هر چند وقت جلسات غیر علنی با حضور نمایندگان مجلس و نمایندگان اقتصادی دولت برگزار شود تا گزارشات دولت در خصوص تصمیمات و کارهای انجام شده اقتصادی در این جلسات بررسی شود.
 
 امیرآبادی فراهانی گفت: در جلسه غیر علنی امروز که سه تن از مسئولان اقتصادی دولت (رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر اقتصاد و رئیس‌کل بانک مرکزی) حضور داشتند مشکلات معیشتی مردم، مسائل بانکی، تحولات بازار و تدابیر لازم برای مقابله با تحریم‌ها بررسی شد.
 
جلسه اقتصادی غیر علنی دولت و مجلس
 
قاضی‌زاده هاشمی عضو هیئت رئیسه مجلس درگفتگوی تلفنی با برنامه گفت: جلسه غیر علنی نمایندگان مجلس و دولت رویکردی اقتصادی داشت و اصل موضوع مربوط به گزارش مرکز پژوهش های مجلس با موضوع آسیب شناسی تحریم ها بود.
 
او گفت: در این گزارش نقاط ضعفی که ممکن است دشمنان ایران، اعم از مسایل نفتی و جابجایی ارز، شناسایی کنند بررسی شد و درباره راه های مقابله با آن تصمیم گیری شد و نظراتی درباره تبدیل نقاط ضعف و فشار اقتصادی به فرصت ها ارائه شد.
 
قاضی‌زاده هاشمی گفت: گزارش دولت در جلسه سران قوا هم ارائه شده بود تا نمایندگان مردم هم در جریان این گزارش قرار بگیرند.
 
او گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه  برای حل و فصل، مشکلات اقتصادی کشور 12 بسته تهیه کرده بود و رئیس بانک مرکزی هم سیاست های ارزی کشور را درباره نوسانات ارزی مطرح کردند و مقرر شد در جلسات بعدی درباره سیاست های پولی هم بحث شود.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: وزیر اقتصاد گزارشی در خصوص سیاست های مالی کشور، عملکرد بانک ها، رویکردهای که نظام بانکی کشور باید در داخل و خارج از کشور ایجادکند، ارائه کرد.
 
 قاضی‌زاده هاشمی گفت: در این جلسه بحث همکاری دو جانبه و چندجانبه ایران با برخی از کشورها مطرح شد و  پنج نفر از نمایندگان مردم که به قید قرعه انتخاب شدند سوالاتی را در زمینه اقتصادی مطرح کردند.
 

نظر شما