شناسهٔ خبر: 29446926 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

کوتاه اقتصادی

صاحب‌خبر -
* در ادامه روند نزولی بازار سهام،شاخص کل بورس دیروز هم بیش از 5 هزار واحد سقوط کرد.بر این اساس شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز یکشنبه با کاهش ۵ هزار و ۲۶۱ واحد به رقم ۱۷۳ هزار و ۵۵۷ واحد رسید. شاخص معیار هم ‌وزن نیز با ۵۵۳ واحد افت به رقم ۲۷ هزار و ۷۵۱ واحد کاهش یافت.در همین حال روز شنبه نیز دماسنج بازار سرمایه بیش از 3 هزار واحد افت کرده بود که در مجموع فقط طی دوروز گذشته بیش از 8هزار واحد از شاخص بورس کم شده که این مسئله موجب زیان عده‌ای از سهامداران و خروج بخشی از نقدینگی از بازار سهام شده است.
* مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه برخی سامانه‌های پیامکی اعلام شده از جمله ۵۰۰۰۴۹۹ هیچ ارتباطی به این طرح حمایتی دولت از اقشار کم درآمد ندارد، اعلام کرد، اطلاعات را از طریق این مرکز دنبال کنند. بر این اساس ضمن تاکید بر اینکه هرگونه اطلاع‌رسانی درخصوص این طرح منحصرا توسط مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی انجام خواهد شد از همه شهروندان درخواست داریم به پیامک‌های فاقد اعتبار پاسخ ندهند و شماره کارت و رمز دوم خود را در پاسخ به هیچ پیامکی درخصوص این طرح اعلام نکنند.مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه برخی سامانه‌های پیامکی اعلام شده از جمله 5000499 هیچ ارتباطی به این طرح حمایتی دولت از اقشار کم درآمد ندارد درخواست دارد هرگونه اطلاع‌رسانی را فقط از طریق این مرکز یا پیامکVEZART-REFAH دنبال کنند.
* وزارت صنعت اعلام کرد: طی ۷ ماه گذشته 21/24 میلیون تن گندله سنگ آهن توسط شرکت‌های بزرگ، تولید شده است. به گزارش شاتا، تولید 21/24 میلیون تن گندله سنگ آهن در ۷ ماه امسال‌، حکایت از رشد ۳۶ درصدی این محصول در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دارد.در این میان، تولید دو شرکت بزرگ همچون معدنی و صنعتی گل‌گهر و میدکو با رشد قابل توجه همراه شد به طوری که گل گهر با تولید بیش از 7 میلیون تن، رشد 15 درصدی و میدکو با تولید 2/83 میلیون تن، رشد ۶۰ درصدی را رقم زد.
* در مراسم بزرگداشت روز کتاب، از مجید قاسمی مدیرعامل بانک ‌پاسارگاد، به‌‌ عنوان «خیر نمونه کشوری» در امر ساخت کتابخانه تقدیر شد. به گزارش روابط ‌عمومی بانک ‌پاسارگاد، در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، از بانک ‌پاسارگاد به دلیل ساخت چند باب کتابخانه‌ مجهز، در مناطق محروم و آسیب‌دیده‌ کشور تجلیل شد. براساس این خبر، بانک ‌پاسارگاد در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود اقدام به ساخت چندین مدرسه و کتابخانه در مناطق محرومی مانند کهگیلویه‌ و بویر‌احمد، همدان، اردبیل، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، کرج، آذربایجان، خوزستان و... کرده‌است. این مدارس و کتابخانه‌ها با بهترین امکانات، در مدت کوتاهی به بهره‌برداری رسیده و یا در حال ساخت و آماده‌سازی جهت استفاده‌ی دانش‌آموزان مناطق محروم هستند.

نظر شما