شناسهٔ خبر: 29446895 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

حرم سیدالشهدا (ع) چهار برابر توسعه پیدا می کند

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین گفت: حرم سید الشهدا‌(ع) در قالب صحن حضرت زینب‌(س) به چهار برابر توسعه پیدا می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حامد کبودوند در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین نیز در اجرای این طرح مشارکت خواهد داشت.
کبودوند گفت: با کمک‌های مردمی و مشارکت ستاد بازسازی عتبات عالیات، حرم و بارگاه حضرت امیرالمومنین‌(ع) در نجف اکنون 20 برابر شده و به عنوان بزرگترین سازه زیارتی مسقف دنیا توسط ستاد تحویل متولی حرم شده است.
وی یادآور شد: ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین دارای 1500 طرح بازسازی است که از این میان 150 مورد تکمیل شده و سایر در دست اقدام هستند.
کبودوند اظهار داشت: در پروژه‌های یاد شده این ستاد سبک معماری ایرانی اسلامی کاملا رعایت شده و در همین راستا نیز اشعار ایرانی در ایوان نجف اشرف رونمایی شده است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین یادآور شد: بدون استثنا تمام مصالح مورد نیاز این پروژه‌ها از داخل ایران تامین شده و تمام متخصصان مورد نیاز آنها نیز ایرانی بوده‌اند و به واسطه آنها صنایع دستی و مشاغل هنری توسعه یافته است.
وی با اشاره به آخرین مراحل این طرح‌ها گفت: هم اکنون صحن حضرت زهرا‌(س) با پیشرفت 90 درصدی و همچنین گنبد جدید حرم امام حسین(ع) نیز در حال ساخت بوده و در سال جاری از آنها رونمایی و افتتاح می‌شود.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین با بیان اینکه در همه اعتاب مقدسه عراق شامل نجف، کربلا، کاظمین و سامرا کمک‌های ایران در قالب طرح‌های ماندگار اجرا شده است، گفت: قزوین علاوه بر توسعه حرم طفلان مسلم در باب قبله کاظمین و حرم سامرا نیز پروژه دارد و قرار است یکی از در‌های حرم سامرا، کفشداری کاظمین و کل حرم طفلان مسلم توسط این استان انجام شود.
کبودوند اضافه کرد: تمام هزینه‌های این طرح‌ها توسط خیران و مردم تامین می‌شود و هیچ هزینه‌ای از هزینه‌های جاری و دولتی دریافت نمی‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما