شناسهٔ خبر: 29446816 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون وزیر علوم خبر داد:

فعالیت بیش از ۷۰درصد کانونهای دانشجویی در حوزه علوم دینی و قرآنی

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: بیش از ۷۰ درصد از ۴ هزار کانون دانشجویی دانشگاهها در حوزه علوم دینی، قرآنی و مذهبی فعالیت می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر غلامرضا غفاری عصر امروز در مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، گفت: سی و سومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور حاصل یک کار یکساله است، ۳۳۰ هزار نفر در این فعالیت از دانشگاههای مختلف مشارکت داشتند. دانشگاه آزاد، وزارت بهداشت، دانشگاههای وزارت علوم، دانشگاههای ستادی ذیل مجموعه وزارت علوم و بهداشت همه به نوعی در این فعالیت سهیم بودند.

غفاری گفت: جشنواره قرآنی یکی از متنوع ترین و پرمخاطب ترین جشنواره های دانشجویی است.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های نظام آموزش عالی ایران این است که دانشجویان بیشتری در این رخداد بزرگ حضور داشته باشند، تصریح کرد: وزارت علوم در این خصوص سیاست هایی را پیگیری می کند که از مهمترین آن می توان به گفتمان سازی قرآن در دانشگاهها و رشد و ترویج فضائل قرآنی در محیط دانشگاهی اشاره کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ادامه داد: توجه به آموزه های دینی و اخلاق که در کتاب آسمانی ما، قرآن وجود دارد برای فضای امروز جامعه و دانشگاههای ما ضرورت دارد.

وی افزود: بیش از ۷۰ درصد از ۴ هزار کانون دانشجویی که در دانشگاههای مجموعه وزارت علوم فعال هستند در حوزه علوم دینی، قرآنی و مذهبی فعالیت می کنند.

غفاری افزود: یکی از دغدغه های ما این است که آموزه های قرآن فقط در سطح نظر و ایده در بین دانشجویان نباشد بلکه ما بدنبال آن هستیم که قرآن و آموزش های آن در سطح زندگی دانشجویی و علمی دانشجویان نمود داشته باشد.

نظر شما