شناسهٔ خبر: 29446763 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

عزاداری ۲ میلیون زائر در سامرا به مناسبت شهادت امام حسن عسکری(ع)

بیش از دو میلیون نفر از زائران عزادار در سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)، وارد شهر «سامرا» شدند و در جوار حرم مطهر ایشان عزاداری کردند.

صاحب‌خبر -

تولیت آستان مقدس حرمین امامین عسکریین (علیهم‌السلام) اعلام کرده، در سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام (جمعه 25 آبان) بیش از دو میلیون زائر وارد سامرا شدند و در جوار حرم این امام همام عزاداری کردند. این عزاداری در کمال آرامش و در امنیت کامل برگزار شد.
«رحمن فیاض» سخنگوی تولیت مذکور، ضمن اعلام خبر فوق، افزود که 3500 کاروان در خدمت به زائران مشارکت داشته و بیش از 200 خبرنگار و 20 رسانه داخلی و خارجی، این مراسم را پوشش دادند.
به گزارش فارس، 300 خودرو نیز برای خدمت به این زائران به‌کار گرفته شدند و تمامی طرف‌های مسئول و ذیربط، با کمال هماهنگی و مشارکت، در برگزاری موفق این مراسم نقش داشتند.اداره عملیات مرکزی سازمان «حشد الشعبی» عراق، پیش از این، از تدوین یک طرح امنیتی برای تأمین امنیت زائران حرمین امامین عسکریین(ع) در شهر سامرا در آستانه سالگرد شهادت امام حسن عسکری(ع)، خبر داده بود.میلیون‌ها مسلمان عراقی و غیرعراقی، هر ساله هشتم ربیع‌الاول، شهادت امام حسن عسکری(ع) را گرامی می‌دارند و میلیون‌ها زائر برای زیارت مرقد این امام و امام هادی(ع)، عازم سامرا می‌شوند.شهر سامرا طی سال‌های اخیر به دلیل فعالیت تروریست‌های تکفیری، ناامن بوده است. در حال حاضر این شهر نیز مثل دیگر مناطق عراق، امن است.


برچسب‌ها:

نظر شما