شناسهٔ خبر: 29446735 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

انتقال بخشی از جسد خاشقچی به خارج از ترکیه

منبع: فارس

وزیر دفاع ترکیه می‌گوید که سعودی‌ها بخشی از جسد تکه تکه شده جمال خاشقچی را با مصونیت دیپلماتیک به خارج منتقل کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، وزیر دفاع ترکیه  عصر شنبه گفت که قاتلان «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد رژیم آل سعود احتمالا بخشی از جسد تکه تکه شده او را با چمدان از کشور خارج کرده‌اند.

  به گزارش «سی .ان .ان. ترک» «حلوسی آکار» وزیر دفاع ترکیه که برای شرکت در نشستی به کانادا رفته  گفت که قاتلان خاقچی احتملا جسد تکه تکه او را با چمدان از ترکیه بیرون برده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ترامپ: دوست ندارم فایل صوتی عذاب‌آور مرگ خاشقچی را بشنوم

تصاویر منتشر شده از قطعه قطعه کردن خاشقجی واقعیت دارد؟ +عکس

استعفای مقام کاخ سفید در امور عربستان

 وی در این باره توضیح داد: «یک احتمال این است که آن‌ها سه تا چهار ساعت پس از انجام قتل، کشور را ترک کردند. آن‌ها ممکن است به دلیل مصونیت دیپلماتیک ، جسد خاشقچی را در داخل چمدان بدون هیچ مشکلی از کشور خارج کرده باشند.»

دادستان کل سعودی نیز پنج شنبه گذشته اعلام کرد که جسدخاشقچی بعد از تکه تکه شدن از ساختمان کنسولگری این کشور در آنکارا خارج شده است.

با گذشت یک ماه از این  ماجرا ترکیه تلاش می‌کند با  فشار بر ولی‌عهد عربستان زوایای بیشتری از این ماجرا را برملا کرده و به ریاض لطمه بزند.

جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار معروف سعودی که اخیرا مقیم آمریکا شده بود و از سیاست‌های سران سعودی از جمله ولی‌عهد انتقاد می‌کرد، بیش از یک ماه پیش در حین مراجعه به کنسولگری سعودی در استانبول جهت انجام برخی کارهای اداری ناپدید شد.

تحقیقات انجام یافته از سوی ترکیه در این ارتباط نشان داد که خاشقچی به دستور مقامات ارشد سعودی به قتل رسیده و جسد آن قطعه قطعه شده است.

نظر شما