شناسهٔ خبر: 29446689 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

مکرون در دیدار با مرکل خواستار احیای اروپای جدید شد

رئیس جمهوری فرانسه در نشست خبری مشترک با صدر اعظم آلمان، خواستار احیای 'اروپای جدید' شد.

صاحب‌خبر -

العالم - اروپا

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه که برای دیدار با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در برلین به سر می برد، بر لزوم ساخت اروپایی قوی تر و مستحکم تر تاکید کرد.

مکرون از آلمان خواست 'مرحله جدیدی ' را با فرانسه آغاز کند تا بتوان اروپایی ساخت که از ' به دام افتادن جهان در هرج و مرج جلوگیری و صلحی جهانی را برقرار کند. '

رئیس جمهوری فرانسه در این نشست خبری گفت: کشورهای اروپایی و در راس آنها فرانسه و آلمان وظیفه دارند که اجازه ندهند مردم به دام آشوب ها گرفتار شوند. اروپا باید بتواند مردم جهان را در مسیر صلحی جهانی همراهی کند.

تقویت اتحادیه اروپا و تشکیل ارتش اروپایی یکی از مهمترین محورهای گفت و گوهای دو جانبه رئیس جمهوری فرانسه و صدر اعظم آلمان را تشکیل می داد.

مکرون و مرکل هردو از معتقدان به همگرایی جهانی بوده و در مقابل ظهور نیروهای پوپولیست و ضدمهاجرتی در اروپا و موضع انزواگرایانه ی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ایستاده اند.

گرچه طرح مکرون برای تشکیل ارتش اروپایی با استقبال گرم مرکل روبرو شد اما به نظر می رسد چندان به مذاق رئیس جمهوری آمریکا خوش نیامد. 

دونالد ترامپ سه شنبه گذشته در توییتی این دو مقام اروپایی را مورد تمسخر قرار داد و نوشت: «اگر آمریکا نبود، فرانسوی ها باید در پاریس آلمانی یاد می گرفتند.» 

ایرنا

نظر شما