شناسهٔ خبر: 29446613 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

غفاری در سی‌وسومین جشنواره قرآن و عترت

ترویج سبک زندگی قرآنی از دغدغه‌های اصلی وزارت علوم است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ترویج سبک زندگی قرآنی و گفتمان‌سازی در این حوزه را از اولویت‌های اصلی وزارت علوم دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه علمی دانشگاهی خبرگزاری فارس، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بعدازظهر امروز در آیین‌ اختتامیه این جشنواره که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: این جشنواره حاصل کار یک ساله است و امروز آخرین مرحله آن را پشت‌سر می‌گذاریم.

وی ضمن قدردانی از تلاش تمامی دست‌اندرکاران این جشنواره بیان داشت: حدود 330 هزار نفر در مدت یک سال در این رویداد شرکت کردند که من از آنها تشکر می‌کنم. 

غفاری ادامه داد: باید قدردان تلاش دانشگاه‌های مختلف در مجموعه وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، تمامی واحدهای دانشگاه آزاد و دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها باشیم که سهم فراوانی در برگزاری این جشنواره داشتند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم مهم‌ترین ویژگی سی‌وسومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان را دوام و استمرار این جشنواره عنوان کرد و اظهار داشت: این جشنواره یکی از باداومترین، مستمرترین، پرمخاطب‌ترین و متنوع‌ترین فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه به شمار می‌آید.

غفاری ادامه داد: دغدغه اصلی نظام آموزش عالی کشور در این است که دانشجویان برای مشارکت در چنین برنامه‌های مذهبی ورود بیشتری داشته باشند.

وی گفتمان‌سازی قرآنی در دانشگاه‌ها را از جمله سیاست‌های اصلی وزارت علوم دانست و اظهار داشت: توسعه فضای قرآنی در دانشگاه‌ها از جمله دغدغه‌های اصلی وزارت علوم است.

غفاری ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم تمسک به فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها به روش‌های مختلف اتفاق بیافتد و این موضوع با وجود نیروهای فکری قوی از هیأت علمی و دانشجویان قابل دستیابی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به 4 هزار کانون فرهنگی در دانشگاه‌های کشور اشاره کرد و بیان داشت: خوشبختانه فعالیت داوطلبانه دانشجویان در کانون‌های قرآنی، دینی و فرهنگی بسیار قابل توجه است و 70 درصد کانون‌های فرهنگی آموزش عالی فعالیتی جدی دارند.

وی در پایان تأکید کرد: آنچه برای آموزش عالی مهم است این است که آموزه‌های قرآنی فقط در سطح ایده میان دانشجویان نماند و به نوعی به سبک زندگی آنان بدل شود.

انتهای پیام/

نظر شما