شناسهٔ خبر: 29446374 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

حجت الاسلام رستمی:

دانشگاه آزاد میزبان سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان است/ جشنواره قرآنی قله فعالیت دانشجویی

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه با اشاره به انتخاب میزبان سی و چهارمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویی گفت: دانشگاه آزاد میزبان سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم اختتامیه مرحله نهایی سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویی که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، گفت: این جشنواره یکی از پایدارترین مراسم‌های دانشگاهی است و جشنواره‌ای است که بیش از ۳۰۰ هزار مشارکت کننده دارد نه تنها باید بگوییم گسترده‌ترین جشنواره فرهنگی در دانشگاه هاست بلکه می‌توانیم یکی از بزگترین رویداد فرهنگی کشور آن را عنوان کنیم.

وی ادامه داد: جریان استکبار به دنبال معرفی و شناساندن دانشگاه‌ها به عنوان محل ترویج و ترسیم فرهنگ غرب است، اما آنچه که ما از دانشگاه‌ها می‌بینیم و واقعیت دارد این است که مجموعه دانشگاهی اقبال به قرآن و اهل بیت علیهم السلام در آن بسیار زیاد است در اکثریت جامعه دانشگاهی علاقه و انس به قرآن وجود دارد و انسان‌های معتقد و خداباور هستنتد این فارغ از شکل ظاهری دانشجویان است.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: این جشنواره قرآنی قله فعالیت دانشجویی است، اما حتما دامنه وسیع تری دارد که باید به آن برسیم. مجموعه فعالین در حوزه‌های قرآنی در دانشگاه‌ها برآورده از کانون‌های قرآنی است و خواهش من این است که باید عزمی برای جهش فعالیت‌های قرآنی و توسعه آن و طرحی نو برای تنفس دوباره دانشجویان داشته باشیم که آیا این فعالیت‌ها نیاز به باز تعریف و قالب‌های جدید دارد یا خیر حتما در دوره‌های بعد باید شاهد فعالیت‌های گسترده‌تر و متنوع تری باشیم.

وی در پایان گفت: میزبان سی و چهارمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور به میزبانی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود.

نظر شما