شناسهٔ خبر: 29446314 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

گران قیمت‌ترین مروارید جهان فروخته شد

آویز مروارید و الماس که متعلق به مری آنتوانت، ملکه مبهوت فرانسه بود و در خانه حراج Sotheby، به حراج گذاشته شده بود، با یک رکورد جهانی برای قیمت مروارید ۳۶ میلیون دلار (۲۸ میلیون پوند) فروخته شد.

صاحب‌خبر -
آویز مروارید و الماس که متعلق به مری آنتوانت، ملکه مبهوت فرانسه بود و در خانه حراج Sotheby، به حراج گذاشته شده بود، با یک رکورد جهانی برای قیمت مروارید ۳۶ میلیون دلار (۲۸ میلیون پوند) فروخته شد. رکورد قبلی قیمت مروارید گرانبها، گردنبند متعلق به الیزابت تیلور بود که در سال ۲۰۱۱ در خانه حراج Christie's ۱۱.۸ میلیون دلار فروخته شد.

گران قیمت‌ترین مروارید جهان فروخته شد

گردنبند مروارید ماری آنتوانت به قیمت ۳۶ میلیون دلار فروخته شد. در این باره دانیلا ماسکتی، «متخصص ارشد بین الملل Sotheby» در جواهرات، گفت: این گروه فوق العاده از جواهرات، بینش فریبنده و جذاب را نسبت به زندگی صاحبانش که به صد‌ها سال پیش برمی گردد به ارمغان می‌آورد.

گران قیمت‌ترین مروارید جهان فروخته شد

اما شگفت این است که او در سال‌های پیش از انقلاب فرانسه (زمانی که بسیاری از مردم فرانسوی به سختی می‌توانستند به خانواده هایشان غذا بدهند) به یک شخصیت منفور تبدیل شد. او قبل از تلاش ناکام برای فرار از فرانسه با لوئیس XVI و فرزندانش، جواهرات خود را برای خانواده اش در اتریش قاچاق کرد و در ۳۷ سالگی در سال ۱۷۹۳ با گیوتین گردن زده شد.
 
گران قیمت‌ترین مروارید جهان فروخته شد
 
منبع:تابناک باتو

نظر شما