شناسهٔ خبر: 29446204 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 اميدواري نماينده آمريکا به توافق با طالبان در 2019

نمايندگان طالبان گفت‌وگوي سه روزه‌اي را با فرستاده آمريکا به قطر برگزار کردند. نماينده آمريکا گفت که طالبان به اين باور است که از راه جنگ پيروز نمي‌شوند.

به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، قطر محل استقرار دفتر سياسي شبه نظاميان طالبان است.يکي از مقام هاي طالبان و يکي از افراد نزديک به اين گروه شبه نظامي، مذاکرات ميان اين گروه و زلماي خليل‌زاد، نماينده ويژه آمريکا در امور افغانستان را تاييد کرد که با هدف بررسي روند صلح افغانستان و در نهايت پايان دادن به اين جنگ طولاني برگزار شد.اين افراد مطلع همچنين اعلام کردند که خيرالله خيرخواه، والي سابق طالبان در هرات و محمد فاضل، رئيس ارتش سابق طالبان در اين مذاکرات سه روزه با خليل‌زاد حضور داشتند.

ديدار محرمانه مقام سيا با نمايندگان کره شمالي در روستاي مرزي دو کره

يکي از مقام‌هاي ارشد سيا مسئول امور کره در سفري محرمانه به کره‌جنوبي با مقام‌هاي کره شمالي در روستاي مرزي دو کره ديدار و گفتگو کرده است.به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري يونهاپ، اندرو کيم، رئيس مرکز هيات کره در سيا براي يک سفر چهار روزه که از چهارشنبه آغاز شد، به سئول رفته و پس از گفتگو با مقام‌هايي از دو کره به آمريکا بازگشته است.

سفر وي با هدف کم کردن اختلافات بين واشنگتن و پيونگ يانگ درباره روند خلع سلاح اتمي کره شمالي و پيش از مذاکرات ميان مايک پامپئو، وزير خارجه آمريکا و کيم يونگ چول، معاون رئيس حزب کارگر کره شمالي در اواخر ماه جاري ميلادي صورت گرفت.

دعواي شديد نمايندگان سوريه و اسرائيل در سازمان ملل بر سر جولان

ميان نماينده سوريه و اسرائيل در سازمان ملل درخصوص آينده جولان اشغالي درگيري لفظي صورت گرفت.به گزارش ايسنا، بشار جعفري، نماينده دائم سوريه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومي اين سازمان تاکيد کرد که دمشق حاکميتش بر جولان را يا به طور مسالمت‌آميز و يا جنگ پس خواهد گرفت اما دني دانون، نماينده رژيم صهيونيستي در اين سازمان مدعي شد که اين رژيم از جولان خارج نخواهد شد.

وي همچنين تصريح کرد: مجمع عمومي با اکثريت آرا به حاکميت سوريه بر جولان اشغالي راي مثبت داد، اشغالگري اسرائيل بر اين منطقه را محکوم و تمامي اقدامات اين رژيم اشغالگر در اين منطقه را باطل و بيهوده دانست.

برچسب‌ها:

نظر شما