شناسهٔ خبر: 29446130 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

هشدار به متقاضيان دريافت سبد کالا:

فريب پيامک ها را نخوريد!

صاحب‌خبر -

به گزارش ايرنا، به دنبال آغاز طرح حمايت از اقشار کم درآمد جامعه که با تصويب هيات وزيران در حال اجراست، شاهد ارسال برخي پيامک ها به مردم هستيم.

بر اين اساس، مرکز اطلاع رساني وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعي اعلام کرد: هرگونه اطلاع رساني درباره اين طرح تنها توسط اين مرکز انجام خواهد شد، بنابراين شهروندان به پيامک هاي فاقد اعتبار پاسخ ندهند و شماره کارت و رمز دوم خود را در پاسخ به هيچ پيامکي اعلام نکنند.

اين مرکز تاکيد کرده است: برخي سامانه هاي پيامکي اعلام شده از جمله شماره 5000499 هيچ ارتباطي به طرح حمايت دولت از اقشار کم درآمد ندارد.

شهروندان هرگونه اطلاع رساني را فقط از طريق اين مرکز يا پيامک VEZART-REFAH دنبال کنند.

طرح پرداخت بسته حمايتي به کارگران و اقشار آسيب پذير همزمان با افزايش نوسان نرخ دلار در ابتداي سال مطرح و در نهايت قرار شد تا پايان آبان اجرايي شود.

در فاز نخست اجراي اين طرح، بسته حمايتي به اقشار آسيب پذير و تحت پوشش نهادهاي حمايتي و کارگراني که حقوق کمتر از سه ميليون تومان دريافت مي کنند، تعلق مي گيرد.

در فاز دوم نيز کارمندان دولت با دريافت نقدي مشمول اجراي اين طرح مي شوند.

به شماره 5000499 پيامک بزنيد

سرپرستان خانوار براي اطلاع از اينکه مشمول دريافت اين بسته حمايتي هستند يا نه مي توانند کد ملي خود را به شماره پيامک 5000499 ارسال کنند و پس از چند ساعت پاسخ آن را دريافت کنند.

محمد شريعتمداري درباره جزئيات اين بسته حمايتي گفت: براي کمک به وضعيت بهبود معيشت و دستمزد خانوارها در سه مرحله و متناسب با وضعيت خانوار بسته هاي حمايتي بين 100 تا 300 هزار تومان در دولت تعيين شده که به گروه هاي هدف پرداخت خواهد شد.محمد شريعتمداري افزود: بسته هاي حمايتي ويژه ابتدا به عزيزان تحت پوشش کميته امداد، سازمان بهزيستي و يا افرادي که در نوبت پيوستن به اين سازمانها هستند تعلق خواهد گرفت.وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با بيان اينکه يک سبد کالايي متنوع با اختيار خريد کالاهاي مختلف در اخيار اين افراد قرار خواهيم داد گفت: براي کارکنان دولت نيز يک سياست جبراني اتخاذ شده که به طور متوسط مبلغ 200 هزار تومان به کساني که حقوقشان زير 3 ميليون تومان است اعم از شاغلين و بازنشستگان تعلق ميگيرد.محمد شريعتمداري افزود: قرار است مبلغي نيز به سازمان تامين اجتماعي پرداخت شود تا اين سازمان بسته هاي حمايتي را به دريافت کنندگان در آمد زير 3 ميليون از قشر کارگر و يا مستمري بگيران اين سازمان تخصيص دهد.

وي ادامه داد: بسته حمايتي ديگري نيز براي افرادي مانند کارگران ساختماني، رانندگان، زنبورداران، صيادان و ... که در اين دو گروه نبودند پيش بيني شده است که با همان شرط در آمد زير 3 ميليون تومان در اختيار آنها قرار ميگيرد.وزير تعاون افزود: بسته حمايتي ديگري نيز براي ديگر بيمه شدگان و افرادي که در اين گروه ها نبودند، پيش بيني شده که با همان شرط درآمد زير 3 ميليون تومان در اختيار آنها قرار مي گيرد.

برچسب‌ها:

نظر شما