شناسهٔ خبر: 29445952 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توسعه حرم طفلان مسلم در اولویت ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین گفت: قزوین علاوه بر توسعه حرم طفلان مسلم در باب قبله کاظمین و حرم سامرا نیز پروژه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، حامد کبودوند در نشست خبری گفت: در همه حرم های مقدس نجف، کربلا، کاظمین وتوسعه حرم طفلان مسلم در اولویت ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین سامرا کمک‌های ایران در قالب طرح‌های ماندگار اجرا شده است و قرار است یکی از درب‌های حرم سامرا، کفشداری کاظمین و کل حرم طفلان مسلم توسط این استان قزوین انجام شود.

وی افزود:با کمک‌های مردمی و مشارکت ستاد بازسازی عتبات عالیات، وسعت حرم و بارگاه حضرت امیرالمومنین (ع) در نجف اکنون ۲۰برابر شده و به عنوان بزرگترین سازه زیارتی مسقف دنیا بوسیله ستاد, تحویل تولیت حرم شده است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین یادآور شد: ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین دارای هزار و 500طرح بازسازی است که از این میان ۱۵۰ مورد تکمیل شده و مابقی در دست اقدام است.
به گفته کبودوند؛ در پروژه‌های یاد شده این ستاد سبک معماری ایرانی اسلامی کاملا رعایت شده و در همین راستا نیز اشعار ایرانی در ایوان نجف اشرف رونمایی شده است.
وی افزود: بدون استثنا تمام مصالح مورد نیاز این پروژه‌ها از داخل ایران تامین شده و تمام متخصصان مورد نیاز آن‌ها نیز ایرانی بوده اند و به واسطه آن‌ها صنایع دستی و مشاغل هنری توسعه یافته است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین با اشاره به آخرین مراحل این طرح‌ها گفت: هم اکنون صحن حضرت زهرا (س) با پیشرفت ۹۰درصدی و همچنین گنبد جدید حرم امام حسین(ع) نیز در حال ساخت بوده و در سال جاری از آن‌ها رونمایی و افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: تمام هزینه‌های این طرح‌ها توسط خیران و مردم تامین می‌شود و هیچ هزینه‌ای از هزینه‌های جاری و دولتی دریافت نمی‌شود.

نظر شما