شناسهٔ خبر: 29445793 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس پلیس فتا غرب گیلان:

جرائم فضای مجازی ناشی از نبود آگاهی خانواده هاست

آستارا - ایرنا - رئیس پلیس فتا غرب گیلان گفت: بیشتر جرائم فضای مجازی ناشی از نبود آگاهی است و باید خانواده ها با افزایش معلومات نسبت به آن، فریب کاربران متخلف را نخورند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ستوانیکم هادی زارعی روز یکشنبه در کارگاه آموزشی پدافند سایبری در فرمانداری آستارا افزود: فرهنگ سازی استفاده درست از فضای مجازی مهمترین راهکار پیشگیری از جرائم، اختلافات زناشویی و طلاق است.
وی بیان کرد: دشمنان با طراحی شبکه های مجازی قصد ضربه به کانون خانواده ها را دارند و باید به استفاده کودکان و نوجوانان از آن فضا حساس باشیم.
وی ادامه داد: ذخیره کردن نرم افزار و برنامه از سایت های غیر معتبر و ناشناس، خطرناک است و با هوشیاری پلیس فتای گیلان، کلاهبرداران و متخلفان زیادی دستگیر شده اند.
زارعی اظهار کرد: اعتماد بیش از حد به دیگران، نشر اطلاعات خصوصی در فضای مجازی، نداشتن اطلاعات بانکداری الکترونیک و در اختیار دیگران قرار دادن اطلاعات زمینه سوء استفاده مجرمان را در این فضا فراهم می کند.
رئیس پلیس فتا غرب گیلان افزود: برخی افراد تصاویر شخصی خود را در فضای مجازی به راحتی در اختیار دیگران قرار داده یا مطالب خصوصی و خانوادگی را مطرح می کنند و باعث سوء استفاده متخلفان می شوند.
سامان ساسانیان معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار آستارا هم در این کارگاه گفت: باید به تهدیدات و آسیب های فضای مجازی آگاه باشیم و برگزاری کارگاه های آموزشی در این راستا موثر است.
وی افزود: مدیران ادارات، تصمیم گیر یا تصمیم ساز هستند و افزایش معلومات آنها نسبت به فضای سایبری، در اقدامات پیشگیرانه از تهدیدات بیگانه و مقابله با تخلفات رایانه ای ضروری است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
7105 / 7124/2007

نظر شما