شناسهٔ خبر: 29445643 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان درجلسه هماهنگی جشن های بهار مهربانی؛

نخستین پیاده راه شهر زنجان میزبان ویژه برنامه جشن«بهار مهربانی»

فاطمه کرباسی امروز در جلسه هماهنگی جشن های بهار مهربانی گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور و پس از سپری شدن ماه حزن و اندوه محرم و صفر، دولت مصمم است تا فضای جشن و شادی با عنوان جشن بهار مهربانی در چند مرحله اجرا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: ویژه برنامه جشن«بهار مهربانی» همزمان با مراسم افتتاحیه نخستین پیاده راه شهر زنجان در روز ٤ آذرماه اجرا می شود.

 فاطمه کرباسی امروز در جلسه هماهنگی جشن های بهار مهربانی گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور و پس از سپری شدن ماه حزن و اندوه محرم و صفر، دولت مصمم است تا فضای جشن و شادی با عنوان جشن بهار مهربانی در چند مرحله اجرا کند.

وی با اشاره به اینکه دبیری این جشنواره به عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: در کنار این وزارتخانه در کشور و ادارت کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها، دستگاه های متولی فرهنگی در استان ها هم این اداره را در اجرای هر چه باشکوه تر این جشن ها همراهی خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه مرحله نخست این دوره از جشن ها از ٢٩ آبان ماه تا ٤ آذر ماه امسال اجرا می شود، گفت: دستگاه های فرهنگی با هماهنگی یکدیگر فضای شهرها را به فضای بانشاطی تبدیل کنند.

به گفته وی، بهره گیری از مناسبت های دینی برای ترویج شادی در جامعه، توسعه نشاط در جامعه با مشارکت خانواده ها و سازمان های مردم نهاد و تحکیم وحدت میان جامعه با مشاکرت اقشار گوناگون از رویکردهای این جشن هاست.

کرباسی تصریح کرد: این جشن ها می تواند در قالب سینمای سیار، نمایش خیابانی، موسیقی اقوام، برنامه های مذهبی، هنرهای سنتی، هنرهای تجسمی و جشنواره غذا اجرا شود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه عرضه محصولات فرهنگی همانند کتاب، آلبوم موسیقی، صنایع دستی، کارگاه قصه های قرآنی برای کودکان می تواند از برنامه های حاشیه های این جشن ها باشد، تصریح کرد: همزمان با اجرای مراسم جشن می تواند جشنواره های مختلف و مسابقات قرآنی و دینی اجرا کرد.

 وی با تاکید بر اینکه در این جشن ها برمشارکت حداکثری گروه های مردمی، تشکل ها و صنوف فرهنگی و هنری تاکید شده است، خاطرنشان کرد: با هماهنگی دبیرخانه کانون های مساجد استان زنجان پس از نماز مغرب و عشاء مراسم جشنی با حضور گروه های سرود دانش آموزی پس از نماز مغرب و عشاء در مساجد اجرا می شود.

کرباسی با یادآوری اینکه در اجرای این جشن ها از ظرفیت بخش خصوصی، تشکل ها و نهادهای مردمی استفاده خواهد شد، گفت: هماهنگی حضور هنرمندان آشیقی به عنوان نمادی از هنر موسیقی سنتی زنجان برای هنرنمایی در قالب این جشن ها هم انجام خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه ورزشکاران زنجانی به عنوان نمادهای الگوی ورزش استان در این جشن ها حضور خواهند داشت، گفت: برنامه قصه گویی و هماهنگی با انجمن تورگردانی و پوشش خبری این جشن ها از سوی صدا و سیما و رسانه های استان هم به عنوان مصوبات این جلسات است.

وی با بیان اینکه در این جشن ها، سخنرانی نخواهیم داشت، گفت: برنامه های شاد به شکل دف زنی، هنرنمایی عاشیقی، قصه گویی در گذر پیاده روی زنجان و همزمان با افتتاح این گذر اجرا می شود.

 

نظر شما