شناسهٔ خبر: 29445397 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مشاغل مزاحم پایتخت ساماندهی می شود

به گزارش روابط عمومی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران؛ حمید رضا تحصیلی درباره نشست خود با شهردار منطقه 18 اظهار داشت: وجود شهرهای اقماری همچون اسلامشهر و

صاحب‌خبر - به گزارش روابط عمومی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران؛ حمید رضا تحصیلی درباره نشست خود با شهردار منطقه 18 اظهار داشت: وجود شهرهای اقماری همچون اسلامشهر و قیام دشت در حریم ؛ شهر را احاطه کرده و متاسفانه دیگر حریمی باقی نمانده تا شهرداری بتواند اصناف مزاحم را به خارج از شهر انتقال دهد.
وی با بیان اینکه شهرداری منطقه 18 با داشتن سطح وسیعی از اراضی و دسترسی کامل به بزرگراه ها و مترو ، دارای موقعیت بسیار مهم و استراتژیکی است افزود: با برنامه ریزی دقیق، هماهنگی و مطالعات صحیح به زودی می توان این منطقه را به قطب صنعتی کشور تبدل کرد و از این طریق کلیه شهروندان از آثار مثبت طرح مذکور بهره مند شوند.
مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های شهرداری منطقه 18 در راستای تحقق اهداف مدیریت شهری، خاطر نشان کرد: اگر همکاری های منطقه نباشد، هیچ کاری پیش نخواهد رفت و در این راستا با تشکیل کارگروهی بزرگ متشکل از شرکت ساماندهی و شهرداری منطقه 18 می توانیم روند حرکت پروژه ها را تسریع بخشیم.
وی با اشاره به ساماندهی مشاغل و صنوف مزاحم تهران ، گفت: در جهت به ثمر رسیدن طرح مذکور، نیازمند همیاری همه جانبه شهرداری منطقه، مدیریت ساماندهی، کمیسیون سلامت، محیط زیست و ایمنی شورای اسلامی شهر، معاونت های مختلف شهرداری و حمایت شهردار تهران هستیم.
همچنین شهردار منطقه 18 نیز در این نشست مشترک با تاکید بر فرصت های خوب سرمایه گذاری جهت احداث مجتمع های صنفی و خدماتی جهت انتقال صنایع و مشاغل مزاحم ، گفت: لازم است ضمن برگزاری جلساتی با مالکین زمین های بازدید شده، از ظرفیت این اراضی در ساخت مجتمع های صنفی- خدماتی بهره گیریم.
سید محمد فیاض با تاکید بر لزوم ایجاد فرصت های سرمایه گذاری و توسعه فضای کسب و کار، پیشنهاد داد: با ساخت این مجتمع ها می توانیم صنوف مختلف را در این مجتمع ها ساماندهی کنیم .
گفتنی است در این نشست پیرامون ساماندهی مشاغل مزاحم و آلاینده منطقه 18 گفت و گو شد و گزارشی در زمینه معضلات ناشی از فعالیت برخی از صنایع مزاحم اعم از آلاینده های زیست محیطی و عوامل تهدید آمیز برای سلامت شهروندان به مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران ارائه شد.
همچنین مقرر شد تفاهم نامه ای بین شرکت ساماندهی و شهرداری منطقه 18 در خصوص ساماندهی مشاغل مزاحم و جذب سرمایه گذار جهت ساخت مجتمع های صنفی- خدماتی تهیه و تنظیم شود.
در پایان این جلسه از بازار آهن فروشان الغدیر، زمین های تقی آباد، مجتمع های تجاری در حال احداث برای اصناف، راسته لاستیک فروشان خیابان 17 شهریور، اراضی مستعد برای سرمایه گذاری و 2 مجتمع ابزار فروشی و مصالح فروشی واقع در منطقه 18 شهرداری تهران بازدید میدانی به عمل آمد.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام

نظر شما