شناسهٔ خبر: 29445364 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

از «داغ ننگ» اخراج از میدلزبورو تا جلیقه جادویی جام جهانی

تهران- ایرنا- «گرت ساوتگیت» سرمربی تیم ملی انگلیس در مورد اینکه چگونه موفق شده است از هراس ها و آنچه خود «داغ ننگ» اخراج از میدلزبورو نامید، رهایی یافته و در عرصه ی بین المللی با سه شیرها بدرخشد، پرده برداشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اسکای اسپورتس روز یکشنبه نوشت: ساوتگیت اقرار کرد که بدنبال از دست دادن شغلش روی نیمکت تیم میدلزبورو در سال 2009، از لحاظ ذهنی وحشت در وجودش رخنه کرده بوده است.
بدنبال جدایی «استیو مک لارن» سرمربی اسبق میدلزبورو در سال 2006 ، ساوتگیت که پنج سال برای این تیم بازی کرده بود، در اقدامی غافلگیر کننده به عنوان سرمربی و جانشین مک لارن برگزیده شد.
آنها تحت هدایت ساوتگیت پیش از سقوط به دسته پایین تر در فصل 2008 – 2009، دو فصل را به ترتیب در رتبه های 12 و 13 به پایان رساندند و ناکامی نتیجه ای جز اخراج ساوتگیت در بر نداشت.
سرمربی ناامید و اخراج شده میدلزبورو در سال 2013 بار دیگر به حرفه سرمربی گری بازگشت و این بار هدایت تیم زیر 21 سال انگلیس را البته به عنوان سرمربی موقت بر عهده گرفت و در نوامبر 2016 با قراردادی دائمی پاداش موفقیت هایش را گرفت.
او پس از به دست گرفتن سکان هدایت تیم بزرگسالان انگلیس، آنها را به نیمه نهایی جام جهانی 2018 روسیه رساند اما همچنان پس رفت های دوران حضورش به عنوان سرمربی در عرصه باشگاهی، خاطرات تلخ با طعم تجربه هایی شیرین برای او به یادگار گذاشته است.
ساوتگیت در مصاحبه با اسکای اسپورت اظهار داشت: اخراج برای مدت چند سال، مثل داغی است روی پیشانی شما؛ اما حقیقت در این موضوع است که شما چگونه در عرض یک ثانیه از میدان شکست خارج می شوید و بار دیگر در کسوت یک سرمربی آماده و کامل شروع می کنید؟
وی ادامه داد: خیلی از اتفاقات فراموش می شوند، به نظر من بازی کردن در میدلزبورو و سپس سرمربی گری در این تیم در مقایسه با هدایت تیم زیر 21 ساله و سپس رفتن به تیم بزرگسالان انگلیس، کار به مراتب سخت تری بود.
ساوتگیت ادامه داد: در نخستین فصل قرار گرفتن در رتبه 12 جدول با دانش ناقص آن روزها، به اندازه موفقیت و رساندن تیم ملی انگلیس به نیمه نهایی جام جهانی قابل توجه است؛ ما در آن زمان مقابل تیم های بزرگی همچون چلسی، لیورپول و آرسنال پیروز شده بودیم اما تمام این بردها تحت الشعاع یک چیز قرار گرفت و آن هم سقوط به لیگ پایین تر بود و هیچ کس به بودجه و موقعیت و مشکلات شما ذره ای اهمیت نمی دهد.
فرصت ساوتگیت برای هدایت تیم ملی انگلیس به شکلی کاملا غیر منتظره برای وی فراهم شد؛ «سم آلدرایس» تنها 67 روز پس از به دست گرفتن سکان سه شیرها، از جمع این تیم جدا شد.
مدافع اسبق تیم ملی انگلیس که 57 بار پیراهن این تیم را بر تن کرده است، پس از به یاد آوردن جدایی «روی هادسون» و فاجعه یورو 2016، محتاط بود اما به یکباره احساس کرد که پذیرفتن سکان هدایت تیم ملی کشورش به این سرعت می تواند طعم واقعی این شغل را به او بچشاند.
وی در این باره تصریح کرد: همیشه به موضوعات چندین بار فکر می کنم یا شاید قبلا این گونه بوده است؛ شاید پس از اخراج از میدلزبورو ترسیده بودم؛ علاوه بر این، اینکه جز حامیان روی هادسون بودم و با روحیات من سازگار نبود که به محض رفتن او، صندلی او را تصرف کنم. ضمنا تصورم این بود که آنها (فدراسیون فوتبال انگلیس) در آن زمان از گزینه های داخلی استقبال نخواهند کرد.
ساوتگیت تاکید کرد: اما پس از رفتن آلدرایس به این سرعت، یک نفر باید به همان سرعت وارد عمل می شد و من می دانستم بهترین موقعیت است که تیمی را به دست بگیرم که با نخستین بازیش تنها چهار روز فاصله دارد.
ورزشی**3991**9129

نظر شما