شناسهٔ خبر: 29445021 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

​مسئول بسیج جامعه پزشکی کشور:

بسیج پزشکی به 10 میلیون نفر خدمت رایگان ارائه می‌دهد

مسؤول بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: جامعه بسیج پزشکی به 10 میلیون نفر خدمت رایگان و با کیفیت ارائه می‌دهد و این یک خدمت متقابل و دوگانه است و خدمات ما در کشور حجم بالا و کیفیت خوبی دارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب از شهرستان ساری، محمد رئیس‌زاده صبح امروز در آئین معارفه جامعه پزشکی اظهار کرد: دوران خدمت باید طوری باشد که وقتی مسؤولان به پشت سرشان نگاه می‌کنند این احساس را داشته باشند ما برای این تفکر الهی سنگ رو سنگ روی هم گذاشته‌ایم و ستون‌های ماندگار کشور  را تقویت کردیم.
وی افزود: ظرفیت استان مازندران ظرفیت عظیمی است و این استان نسبت به جمعیت خود بیشترین شهید و به اندازه شهرهای مرزی شهید داده و در حوزه مدافعان حرم ۴۴ شهید به اسلام تقدیم کرده است‌.

مسؤول بسیج جامعه پزشکی به ظرفیت‌های بی‌شمار مازندران اشاره کرد،گفت: با توجه به ظرفیتی که استان دارد جامعه پزشکی باید خدمات مفیدی و موثری را ارائه دهند.

رئیس‌زاده تصریح کرد: ما در ریز تحلیل‌ها و در مسائل جاری، سیاسی و مسائل کم‌عمق فضای مجازی‌گیر می‌کنیم و ما باید دارای کلان تحلیل  باشیم و از افق بالاتری تقابل با دنیای استکبار و آمریکا را ببینیم.

وی به رسالت جامعه پزشکی و فرهنگ جهاد اشاره کرد و افزود: وظیفه اصلی ما زنده نگاه داشتن مشعل جهاد و از خودگذشتگی و روحیه بسیجی در جامعه پزشکی است و نباید بگذاریم این روحیه کم فروع شود و فراموش شود.

رئیس‌زاده با بیان اینکه سالانه جامعه بسیج پزشکی به 10 میلیون نفر خدمت رایگان و با کیفیت ارائه می‌دهد، خاطر نشان کرد: این یک خدمت متقابل و دوگانه است و خدمات ما در کشور حجم بالا و کیفیت خوبی دارد و برای جامعه پزشکی برکت دارد و روحیه جهادی را در جامعه زنده نگه داریم.

مسؤول بسیج جامعه پزشکی کشور عنوان کرد: هیچ خدمتی به جامعه پزشکی در بحث فرهنگی بالاتر از این نیست که پزشکان به منطقه بروند و به مردم محروم خدمت کنند و زیباترین کار برای تسکین روح پزشکان استفاده از این اردوها است و این خدمت متقابل در بین جامعه پزشکی و مردم  باید ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه باید در مسائل کلان تحلیل را داشته باشیم، اظهار کرد: بالا و پایین شدن مسائل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و مذهبی در همه دوران است و مهم این است در این مسیر اصلی اقتدار و عظمت را گم نکنیم و خدمت‌رسانی نیز همزمان با این مسیر موثر است.

رئیس‌زاده گفت: جامعه پزشکی که جامعه بسیار مقدسی است نه تنها در دوران دفاع مقدس و در دفاع از حریم و حرم جامعه پزشکی نیز انجام وظیفه کردند وظیفه اصلی ما این است روحیه جهاد و شهادت را در این قشر زنده نگه داریم.

وی با بیان اینکه در دوران جبهه مقاومت ۶۰۰ نفر نیرو فرستادیم، اعلام کرد: مشکل ما تراکم درخواست‌ها بود اصرارهایی که برای اعزام‌ها برای پزشکان متخصص و پرستاران و پیراپزشکان بوده است و با محدودیت مواجه بودیم و این نشان می‌دهد که در جامعه پزشکی روج جمعی در آن سرشار است و باید از روحیه جمعی برای پیشبرد اهداف استفاده کنیم.

*مازندران در موضوعات محرومیت‌زدایی رتبه ردیف اول کشور قرار دارد
فرمانده سپاه کربلا مازندران نیز در این زمینه گفت: امنیت کشور را مدیون ایثاری‌گری‌ها و رزمندگان دفاع مقدس و مجاهدت جمع کثیری از مردان ما در سوریه و عراق هستیم که عزت و  آرامش را برای ما به رمغان آورده‌اند.

 محمدحسن بابایی افزود: ما در دفاع مقدس به عینه حضور جامعه پزشکی را میدیدیم خدمتی که همه عزیزان ارائه می‌کردند تا رزمندگان سلامتی به دست بیاورند و به کارشان ادامه دهند.

وی تصریح کرد: همان نگاه و روحیه بعد از جنگ ادامه پیدا کرد و در بسیاری از پیشرفت‌های ما در علم پزشکی ریشه در آن روحیه و نگاه داشت  چه در نسل اول و نسل‌های بعد منشا خیلی از برکات بوده‌اند و رسالت بسیج این است که این روحیه را تبلیغ، ترویج و حفظ کند.

بابایی با بیان اینکه اگر امروز این امنیت داریم مرهون تفکر بسیجی است، خاطر نشان کرد: بحث مفاسد اقتصادی سوءمدیریت‌ها و بی‌توجهی به صحنه‌های جنگ تفکر بسیجی نبود در این صحنه شکست می‌خوردیم و با وجود همه زورگویان و جهان خواران علیه انقلاب اسلامی خیلی خوب پیش می‌رویم و با سختی‌ها مبارزه می‌کنیم و در اقتدار ایستاده‌ایم.

فرمانده سپاه کربلا مازندران گفت: الان عرصه امتحان است و تمام پزشکان و مهندسان مسؤولان و تمانی افراد دارند امتحان می‌شوند و بعضی‌ها پیروز و بعضی‌ها مردود می شوند.

این مسؤول یادآور شد: دولت‌ها می‌روند و انقلاب می‌ماند و بسیج و تفکر بسیجی می ماند و در این قشر تاثیرگذار پزشکی که علم‌شان برجسته است، این تفکر استمرار پیدا کند.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با اشاره به اینکه اردوهای جهادی یکی از موثرترین برنامه‌های بسیج است، عنوان کرد: این اردوها فشار روحی و روانی دشمن را می‌شکندو خدمات به دست قشر زحمت‌کش و مردم متوسط به پایین خدمت می‌رساند، مجمع خیران محرومیت‌زدایی در همه شهرستان‌ها داریم استان مازندران در موضوعات محرومیت‌زدایی رتبه ردیف اول کشور قرار دارد.

بابایی با بیان اینکه موسسه امدادگران عاشورا که در کشور در حال انجام است، گفت: این طرح‌ها یک زمینه‌ خوب برای پزشکان و جامعه پزشکی که در اردوهای جهادی در بخش تخصصی خود حضور پیدا کنند در پشتیبانی این طرح‌ها کمک کنند.

انتهای پیام/

نظر شما