شناسهٔ خبر: 29443928 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

باید مشترکات را تقویت و تفاوت ها را تحمل کنیم

صاحب‌خبر -

باید مشترکات را تقویت و تفاوت ها را تحمل کنیممشاور ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی گفت: برابری حقوق انسان ها با هر رنگ، قوم و نژادی از رسالت های مهم دین مبین اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، حجت الاسلام علی یونسی مشاور ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، ظهر امروز در نشست خود با مسئولان، فعالان مدنی، موسسات مردم نهاد و خبرنگاران شهرستان بوکان، وجود اقوام و مذاهب گوناگون در استان آذربایجان غربی را یک فرصت دانست و گفت: در قران کریم به تکرار به زندگی مسالمت آمیز همه پیروان ادیان در کنار هم و تنوع قومی و مذهبی و دینی تاکید شده است.

نگاه محدود کننده مهم ترین مانع توسعه

حجت الاسلام علی یونسی ضمن تاکید بر اینکه مشارکت همه قشرهای مردم در حکومت و مشورت با آنها، از ویژگی های بارز حکومت اسلامی است افزود: نگاه تبعیض آمیز به قومیت ها و مذاهب، مسئولان را از مسیر عقلانیت دور می کند و باعث ظلم در حق انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی می شود و هرگونه نگاه مذهبی، قومی و جنسیتی به هموطنان برخلاف آرمان انقلاب است.

علی یونسی با بیان اینکه بزرگترین مانع برای توسعه استان ها، نگاه محدود کننده به آنها است،تصریح کرد: یکسان سازی مردم امکان پذیر نیست و هفته وحدت که از ابتکارات امام راحل است این مهم را برجسته کرده است و مدیران ما باید مشترکات را تقویت و تفاوت ها را تحمل کنند.


انحصارطلبی از صفات غیر اسلامی و انسانی است

مشاور ویژه رئیس جمهوری اظهار داشت: انحصار طلبی و خشونت طلبی از صفات غیر اسلامی و غیر انسانی است که موجب تضعیف وحدت کشور و کاهش همبستگی ملت می شود و در نتیجه موجبات شادی دشمن را فراهم می کند.

یونسی ادامه داد: تعارضات قومی و مذهبی، گفتمان نامبارکی است که هم اکنون اسرائیل و عربستان، هزینه های بالایی برای گسترش آن می دهند و مسئولان کشوری ما باید هوشیارانه با آن مبارزه کنند.

وی ضمن قدردانی از حضور قشرهای مختلف شهرستان بوکان در این نشست، یادآور شد: توسعه زیرساخت ها در استان آذربایجان غربی با اقدامات فرهنگی امکان پذیر است ودولت با در نظر گرفتن مطالبات اقوام و مذاهب مختلف این استان، در جهت توسعه و برابری آن تلاش می کند.

انتهای پیام/ب

 

نظر شما