شناسهٔ خبر: 29442664 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مشاور فرهنگی آستان قدس رضوی:

جریان پیاده‌روی به تاسی از سیره امام حسن مجتبی(ع) است

گروه فرهنگی ــ مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی حوزه تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه این پیاده‌روی به سیره امام حسن مجتبی(ع) باز می‌گردد، اظهار کرد: امام حسن مجتبی(ع) مسیر مدینه تا مکه را ۲۵ مرتبه برای زیارت خانه خدا پیاده طی کردند.

صاحب‌خبر -

جریان پیاده‌روی به تاسی از سیره امام حسن مجتبی(ع) استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی حجت الاسلام عباس فرازی نیا ظهر امروز در مراسم تجلیل از خادمین حسینی و رضوی با عنوان «شکرانه» که در مهدیه امام خامنه ای برگزار شده بود، اظهار کرد: هم در اربعین حسینی و هم در دهه پایانی صفر خدمات خوبی به زائران از جانب شما خادمین حسینی و رضوی ارائه شد.

وی با بیان اینکه زحمات بسیاری در این ایام را متحمل شدید، ادامه داد: زائران همه راضی و خشنود از پیاده روی و خدمات موکب ها، چه در کربلای معلی و چه در مشهد بودند و شاهد بر این رضایت، مصاحبه هایی است که با این عزیزان گرفته شده است.

حجت الاسلام فرازی نیا با تاکید بر اینکه ماجرای پیاده روی در فرهنگ اهل بیت(ع) را باید دقیق تر بررسی کنیم، گفت: ما مبلغان و روحانیون که دارای تریبون هستیم، باید بیشتر بر روی این قضیه حساس بوده و باید ببینیم سنت پیاده روی بر روی چه اصل واساسی است.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی حوزه تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه این پیاده روی به سیره امام حسن مجتبی(ع) باز می گردد، اظهار کرد: امام حسن مجتبی(ع) مسیر مدینه تا مکه را ۲۵ مرتبه پیاده طی کردند و پیاده بازگشتند.

وی با بیان اینکه در روایات ائمه معصومین(ع) برای زیارت پیاده آداب فراوانی یاد شده، عنوان کرد: در احادیث فراوانی برای زیارت امام حسین(ع) ثواب های بسیاری نقل شده است؛ از جمله اینکه معصوم(ع) می فرماید «برای زائر امام حسین(ع) نسبت به هر قدم هزار گناهش آمرزیده می شود و 1000 درجه به درجاتش اضافه خواهد شد». همچنین اهل بیت(ع) برای زائران امام حسین(ع) که در پیاده روی به سختی افتاده اند، دعا می کنند.

حجت الاسلام فرازی نیا با اشاره به اینکه بسیاری از بزرگان از جمله محدث نوری و... به پیاده روی اربعین مشرف شده اند، عنوان کرد: در روایات داریم که پیاده رفتن به زیارت ائمه معصومین(ع) از تکرار آن زیارت، ثوابش بیشتر و بالاتر است. در این پیاده روی حالات معنوی مختلفی به انسان دست می دهد که او چنین حالاتی را در هیچ جای دیگر نمی تواند به دست آورد.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی حوزه تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در مورد اربعین، افزود: ایشان می فرماید «این جریان‌ مغناطیسی اباعبدالله(ع) همه را به سوی خود می کشاند»؛ لذا امسال طبق آمار استانداری خراسان رضوی بیش از 4000 نفر مسیر مشهد را پیاده طی کرده اند‌. امسال در دهه پایانی صفر زائر پیاده از کربلا معلی داشتیم و در حال حاضر نیز 4 کاروان در حال اعزام به مشهد هستند.

انتهای پیام

نظر شما