شناسهٔ خبر: 29441577 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیران مدارس با برنامه های هلال احمر آشنا شدند

همدان- ایرنا- معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: مدیران مدارس در طرح «پای درس ماه» با برنامه ها و فعالیت های این نهاد آشنا شدند.

صاحب‌خبر -

مریم پاک بین روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طرح پای درس ماه با هدف آشنایی مدیران مدارس کانون های دانش آموزی هلال احمر و کانون های غنچه های هلال با برنامه ها و فعالیت های جمعیت هلال احمر برگزار شد.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر همدان افزود: این طرح برای سومین دوره در این استان برگزار می شود و 330 معلم و مربی در این دوره ها حضور دارند.
پاک بین ادامه داد: در طرح پای درس ماه، مدیران مدارس دارای کانون های دانش آموزی هلال احمری و کانون غنچه های هلال با تاریخچه، اصول و اهداف جمعیت هلال احمر، ساختار کانونی و فعالیت های شاخص به ویژه طرح ملی دادرس و به کارگیری صحیح مهارت های امدادی آشنا شدند.
وی افزود: جمعیت هلال احمر همدان در 200 آموزشگاه دوره اول متوسطه دارای کانون است که این طرح با شرکت مدیران و مربیان داوطلب این مدارس و کانون های غنچه های هلال برگزار شد.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر همدان گفت: آشنایی با تاریخچه تشکیل صلیب سرخ و هلال احمر، اصول و اهداف و ساختار کلی هلال احمر و سازمان جوانان و طرح های شاخص به ویژه طرح ملی دادرس، آموزش یکی از مهارت های امداد و کمک های اولیه و آموزش نحوه رفتار و ارتباط مناسب با کودکان و نوجوانان سرفصل های این دوره از طرح «پای درس ماه» بود.
پاک بین ادامه داد: طبق رایزنی و پیگیری های به عمل آمده با اداره کل آموزش و پرورش، قرار است برای شرکت کنندگان در این دوره گواهی ضمن خدمت صادر شود.
سومین دوره طرح پای درس ماه از اواسط مهر امسال آغاز شده و تا پایان آذر ادامه دارد.
7526/2087

نظر شما