شناسهٔ خبر: 29440796 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی:

جنایات آل سعود علیه مردم یمن، درتاریخ کم نظیر است

قم-ایرنا -دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: جنایات آل سعود با مباشرت و حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم های پست دیگر در یمن از کم نظیرترین جنایت های تاریخ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت الله محسن اراکی روز یکشنبه در تجمع حوزویان در حمایت مردم مظلوم یمن در مدرسه علمیه فیضیه قم افزود: مگر می شود، ملتی را از همه مقدمات زندگی محروم و علاوه بر آن، با انواع سلاح و بمب بر آنها حمله کرد و جهان خاموش بماند.
وی اظهار کرد: اکنون در شرایطی هستیم که جهان استکبار افسار گسیخته در اقصی نقاط جهان به ویژه در منطقه ما
به شرارت مشغول است و هر جنایتی را انجام می دهد.
وی گفت: این اجتماع فراخوانی برای وجدان جهانی است که برای یاری مردم یمن به پا خیزند و امروز هر انسان باوجدانی در هر نقطه جهان مسئولیت دارد که برای یاری مردم یمن فریاد بزند و قیام کند.
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به ویژگی های کشور یمن خاطرنشان کرد: دراین سرزمین پرچم اسلام در آن توسط حضرت علی(ع) به اهتزاز درآمد؛ پرچم آن حضرت یعنی پرچم نابودکننده خیبر صهیونیست ها؛ از همان روز رابطه ای بین نابودی صهیونیست های جنایتکار و ایمان اهل یمن برقرار شد.
وی گفت: در این اجتماع بزرگ حوزویان و در این پایگاه علوم آل محمد(ص) و انقلاب اسلامی اعلام می کنیم، ملت ایران و ملت های آزاده جهان در هر جایی که هستند با مظلومان یمن اعلام همبستگی می کنند و رنج یمن رنج آنهاست و با تمام وجود و امکانات ، مردم این کشور را تا پیروزی کامل یاری خواهیم کرد.
وی با اشاره به این که حکومت آل سعود از روزی که شکل گرفت در جهان اسلام تفرقه، ستیز، توطئه، انحراف و مبارزه با همه ارزش های دینی را به راه انداخته است، گفت: با وجود این که امروز جهان از جنایات آل سعود رنج می برد، ولی بر اساس وعده های الهی اعلام می داریم پیروزی مبارزان یمن و انصار الله پیروزمند و شجاع و مقتدر نزدیک است.
اراکی با تاکید بر این که زمان برچیده شدن آل سعود نزدیک است، ادامه داد: همه نشانه ها بر این دلالت دارد که سرانجام در تاریخ نزدیکی به یاری خدا، این حکومت متزلزل شده و امروز آرای عمومی جهان علیه عربستان و حاکمان آن در حال شکل گیری است.
وی درادامه به جنایت در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول ترکیه اشاره کرد و آن را از زشت ترین جنایت های تاریخ برشمرد و افزود: آن چه در این محل اتفاق افتاد، برای آن بود که خداوند متعال جنایت های آل سعود را افشا کند و این امر نشان می دهد آنها به هیچ یک از ارزش های انسانی پایبند نیستند.
خاشقچی روزنامه نگار منتقد آل سعود که در روز 2 اکتبر (10 مهر امسال) برای امور اداری به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه مراجعه کرده بود، پس از ورود ناپدید شد و حکومت آل سعود پس از 18 روز انکار، در پی فشارهای بین المللی با صدور بیانیه ای به قتل او اعتراف کرد.
وی با بیان این که امروز در جهان اسلام منزوی ترین و منفورترین حکومت، حکومت آل سعود است، افزود: زمانی آنها ادعای رهبری جهان اسلام را داشتند، ولی امروز در جهان اسلام پایگاهی ندارند و همه از آنها اعلام نفرت می کنند.
اراکی درادامه اظهار کرد: روز از بین رفتن حکومت آل سعود و ائتلاف آمریکایی - صهیونیستی - سعودی نزدیک است و باید جوانان، آزادی خواهان و نهادها تلاش کنند در حمایت از مردم یمن جریان های بین المللی راه اندازی کنند.
وی با بیان این که در حمایت از یمن باید رسانه های آزاد دنیا بسیج شوند و از حق مظلوم دفاع کنند افزود: امروز باید کسانی که توان اقتصادی و مالی دارند، جریان های گسترده کمک به مردم یمن را راه اندازی کنند و نماز جمعه ها محل جمع آوری کمک حمایتی از یمن باشند.
وی گفت: امروز روزی نیست که از کمک رسانی به یمن، کسی اظهار شرمندگی کند و از این رو باید کمک به مظلومان یمن در دنیا علنی شود و همگان و هر دولت آزاده ای رسما اعلام کند، برای نجات از ظالمان کمک نظامی به یمن خواهد کرد.

** «سید صادق الشرفی» از فضلای یمن نیز در این تجمع به تشریح وضعیت مردم این کشور در شرایط فعلی پرداخت و گفت: امروز در یمن هیچ حرمتی مراعات نمی شود و دشمنی های آمریکا و هم پیمانانش همه چیز را لگدکوب خود می کند.
وی به جنایت های وحشیانه آل سعود اشاره و اظهار کرد: در چهار سال گذشته انواع جنایت ها را در حق مردم یمن انجام دادند و این اقدام های تجاوزکارانه با هدف تقسیم و تاراج این کشور انجام می شود.
وی به رشادت های ملت یمن نیز اشاره کرد و گفت: جنایت‌ های عربستان سعودی در این کشور با هدف خدمت به آمریکا و اسراییل غاصب انجام می شود.
الشرفی افزود: با وجود رقم خوردن جنایت ‌های گوناگون در یمن، سازمان ملل متحد بی تفاوت است، در یمن، دشمنان متجاوز از تمام سلاح‌ های کشتارجمعی در حق مردم استفاده می‌ کنند، با این وجود هزاران مزدور ائتلاف سعودی در الحدیده کشته و مجروح و تعداد زیادی از خودروهای نظامی آنها منهدم شد.
وی همچنین تاکید کرد: از همه کسانی که از مردم یمن حمایت و پشتیبانی می ‌کنند و در راس آنها رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و پس از ایشان سید حسن نصرالله تشکر می نماییم.
«تجمع حوزویان در حمایت مردم مظلوم یمن» با حضور آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه، حجت الاسلام والمسلمین حسین ملکا رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و اعضای شورای عالی حوزه‌ های علمیه، طلاب، فضلا، استادان و شخصیت های برجسته حوزوی در مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد.
ائتلاف سعودی به رهبری عربستان ششم فروردین سال 1394 با هدف بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری فراری و مستعفی یمن به قدرت و نیز مقابله با جنبش انصارالله به این کشور حمله کرد.
سازمان ملل متحد در گزارشی از جنگ یمن به عنوان بدترین بحران انسانی در جهان طی سال های اخیر یاد کرده و به اذعان مراجع حقوق بشری تاکنون این جنگ جان بیش از هزاران یمنی را گرفته است.
اکنون بیش از یک سوم جمعیت 29 میلیونی یمن در معرض قحطی شدید به سر می برند.
بر اساس گزارش وزارت بهداشت یمن، میلیون ها یمنی هر دو روز، یک وعده غذا می خورند، هشت میلیون و 400 هزار تَن دیگر هیچ گونه اطلاعی از چگونگی تامین وعده غذایی بعدی خود ندارند، افزون بر آن که بسیاری از خانواده ها نیز هر هفته تنها دو وعده غذا می خورند.
با حمله همه جانبه ائتلاف سعودی به تاسیسات زیربنایی یمن به ویژه مرکزهای بهداشتی؛ زیرساخت های این کشور از میان رفته و همین امر شدت شیوع بیماری های واگیردار مانند وبا را وارد مرحله بحرانی کرده است.
7406/ 6133/

نظر شما