شناسهٔ خبر: 29440701 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در جمع خبرنگاران مطرح شد:

بانک‌ها به توسعه فناوری در کشور کمک کنند

کرج - معاون توسعه و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بانک‌ها همان‌طور که به کمک حوزه صنعت آمده‌اند، به توسعه فناوری در کشور نیز کمک کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا دلیری ظهر یکشنبه در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی استان البرز، ضمن ابراز خرسندی از اینکه توسعه فناوری در کشور به‌خوبی در حال انجام است، گفت: خوشبختانه بسیاری از مشکلات این حوزه مرتفع شده است.

وی با اشاره به اینکه طی پنج سال گذشته تاکنون فن بازارها در کشور به جوی آرام دست پیداکرده‌اند، گفت: متأسفانه بانک‌ها کمک چندانی به توسعه فناوری نداشته‌اند.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: امروز بانک مرکزی فضایی ایجاد کرده که بانک‌ها پیشتاز برای کمک به تولید و صنایع باشند.

دلیری بابیان اینکه بانک‌ها ماهانه تا سقف ۶۰۰ میلیارد تومان خدمات به صنایع ارائه می‌دهند، تصریح کرد: این اقدامات نشان‌دهنده تغییرات اکوسیستمی در نهادهای اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه فن بازارها موتور متحرک واصلی نوآوری در کشور هستند، عنوان کرد: افرادی که سوار بر قطار نوآوری و فناوری شوند به توسعه و موفقیت دست پیدا می‌کنند، همچنین باید در کشور فضایی فراهم شود تا اقتصاد دانش‌بنیان رونق پیدا  کند.

معاون توسعه و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بابیان اینکه در بخش تخصیص سرمایه اولویت با شرکت‌های نوپا و استارت‌آپ‌ها است، گفت: اگر لازم باشد به این قبیل شرکت‌ها استارت‌آپ‌ها تسهیلات پرداخت می‌شود.

دلیری در پایان تأکید کرد: مجموعه‌های استانی و مدیران در استان‌ها باید کمک زیادی به فن بازارها کند.

نظر شما