شناسهٔ خبر: 29439617 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری | لینک خبر

با حمایت ستاد توسعه فناوری آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی صورت می‌گیرد؛

ارتقاء فناوری تصفیه و نمک‌زدایی در استان فارس

صاحب‌خبر -



ستاد توسعه فناوری آب، خشکسالی معاونت علمی؛ به‌منظور رفع وضعیت کیفی نامناسب آب شرب در استان فارس ؛ از اجرایی سازی الگوی طرح پیشنهادی از سوی دو شرکت دانش‌بنیان داخلی حمایت می‌کند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ در جلسه‌ای‌ که به‌منظور رفع وضعیت کیفی نامناسب آب شرب در استان فارس؛ برگزار شد، در حال حاضر منبع آب شرب در استان فارس،  با هدایت الکتریکی بین 5000 تا 6000 میکرو موس بر سانتیمتر است، که توسط دستگاه¬های تصفیه و نمک‌زدایی، بخشی از نیاز آب شرب این مناطق تأمین می¬شود، که ازیک‌طرف پاسخگوی نیاز کامل نیست و از طرف دیگر پساب آن مزاحمتی برای فعالیت¬های اقتصادی منطقه است. لذا به‌منظور ارتقاء فناوری تصفیه و نمک‌زدایی در حل مشکل فوق، راهکارهای مختلف و انواع فناوری¬های تحت حمایت ستاد موردبررسی قرار گرفت.
در این جلسه مقرر شد؛ که از طرف دو شرکت دانش بنیان داخلی؛ یکی بر روی تصفیه آب با استفاده از زئولیت و دیگری تقطیر حرارتی؛  برنامه پیشنهادی اجرای یک طرح الگویی برای این مناطق ارائه شود و طرح الگوی پیشنهادی با حمایت ستاد و نیز مشارکت آب و فاضلاب استان و فرمانداری شهرستان نهایی تا پس از طی مراحل مربوطه برای حل مشکل آب شرب منطقه اجرا شود.          
بر اساس این گزارش؛ جلسه فوق؛  پیرو گزارش¬های واصله به ستاد توسعه فناوری¬های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست از طرف مسئولین آب و فاضلاب استان فارس و شهرستان فراشبند و نیز اهالی این شهرستان؛ در مجلس شورای اسلامی مبنی بر وضعیت کیفی نامناسب آب شرب منطقه دهرم و شهر فراشبند، با حضور کرمپور نماینده شهرستان‌های فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین فارس، مسئولین آب و فاضلاب استان فارس و مسئولین ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط¬زیست در محل ستاد توسعه فناوری آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی برگزار شد.
پایان پیام/32

نظر شما