شناسهٔ خبر: 29439351 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

تن کاته، دستیار رایکارد در بارسلونا: فرنکی دی یونگ شاید ترکیبی از ژاوی و دکو باشد؛ مسی را به رونالدو ترجیح می‌دهم

مهدی آزادی

تن کاته مطمئن نیست که انتقال به بارسلونا اکنون برای دو استعداد برتر فوتبال هلند، بهترین انتخاب باشد.

صاحب‌خبر -

طرفداری - هنک تن کاته، دستیار هلندی فرانک رایکارد در بارسلونا به تمجید از دو پدیده فوتبال کشورش فرنکی دی یونگ و ماتیس ده لیخت پرداخت.

این دو بازیکن با عملکرد بسیار خوبی که در ترکیب آژاکس و تیم ملی هلند داشته‌اند، بنا به گفته رسانه‌ها احتمالا در تابستان راهی یکی از تیم‌های بزرگ اروپایی خواهند شد. بارسلونا از جدی‌ترین مشتریان هر دو بازیکن است. تن کاته که حالا 64 ساله است، در مصاحبه با موندو دپورتیوو می‌گوید:

کاری که لئو مسی در این 15 سال انجام داده، تحسین برانگیز است. تنها چیزی که او کم دارد، یک جام با آرژانتین است ولی هیچ کس دستاوردهای او را نداشته است. زمانی که لئو یک پسربچه 17 ساله بود را به یاد دارم و او حالا به لطف کیفیتش و تلاشش برای تیم، به بزرگ فوتبال تبدیل شده است. او بازیکنی بسیار خاص است. بازیکنی مثل او هر 50 سال یک بار ظهور می‌کند. خوشبختانه رقابت او با کریستیانو باعث شد هر دو بهترین عملکردشان را داشته باشند. کدام را بیشتر می‌پسندم؟ آنها هر دو مثل رولز رویس - یکی از لوکس‌ترین خودروهای دنیا - هستند؛ یکی به رنگ آبی اناری یکی سفید. من لئو را ترجیح می‌دهم.

بارسلونا پس از مدت‌ها دست روی دو استعداد هلندی گذاشته است. فرنکی دی یونگ و ماتیس ده لیخت. نظرتان درباره این دو بازیکن چیست؟

دو بازیکن بسیار مستعد. گرچه استعداد به تنهایی شما را به جایی نمی‌رساند. آنها به جز استعداد، ذهنیت خوبی هم دارند و این خیلی مهم است. منطق می‌گوید آنها در پایان فصل آژاکس را ترک می‌کنند و به نظرم این بهترین تصمیم برای آینده فوتبالی‌شان است. اینجا در هلند، لیگ برای آنها بسیار راحت است و به رقابت‌هایی با سطح بالاتر نیاز دارند. آیا بارسا باشگاه ایده آلی برای آنها خواهد بود؟ نمی‌دانم. به نظرم با توجه به سن و سال آنها، اکنون نیاز دارند هر هفته بازی کنند ولی در بارسا شانس خیلی زیادی برای بازی ندارند. بازیکنی که به بارسا می‌رود، باید آماده باشد. اعتقادم بر این است که بارسا آنها را جذب می‌کند و سپس به تیمی دیگر قرض می‌دهد تا بتوانند کسب تجربه کنند. دی یونگ و ده لیخت بازیکنان بااستعدادی هستند ولی برای پیشرفت نیاز به بازی کردن دارند نه نیمکت نشینی.

بازیکنان را نمی‌شود با یکدیگر مقایسه کرد. دی یونگ شاید ترکیبی از ژاوی و دکو باشد ولی فرنکی دی یونگ است. مقایسه کردن بازیکنان همیشه دشوار است. ژاوی و دکو هر دو از یک سیاره دیگر آمده بودند. دی یونگ استعدادش را دارد ولی هنوز باید آن را ثابت کند. گرچه نیاز دارد به لحاظ مصدومیت‌ها هم خوش شانس باشد. ده لیخت فرق دارد. او مدافعی قدرتمند است. 

نظر شما