شناسهٔ خبر: 29439322 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

معاون بین‌الملل دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری در سنندج:

قدرت آمریکا در جهان دچار فرسایش است/ رسانه ها واقعیت حقوق بشر ‌آمریکایی را تبیین کنند

​حوزه/ معاون بین‌الملل دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری گفت: آمریکا با اعمال تعرفه های غیرمنطقی و سنگین بر کالاها و اجناس سایر کشورها در یک جنگ اقتصادی با دنیا به سر می برد که این نیز یکی از زمینه های افول این دولت می باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، محسن پاک آیین، پیش از ظهر امروز در همایش بین المللی « حقوق بشر آمریکایی از منظر مقام مقطم رهبری» که در سالن فجر شهر سنندج برگزار شد، اظهار داشت: امروز شواهد بسیاری در دست است که دولت آمریکا در حال افول می باشد و این مهم را مقام معظم رهبری بارها در سخنرانی هایی که داشته اند تاکید فرموده اند.

معاون بین‌الملل دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری گفت: روزگاری آمریکا از نظر نظامی و اقتصادی یکی از برترین قدرتهای جهان شناخته می شد، ولی اکنون این قدرت و مقبولیت خدشه دار شده است که این نشات گرفته از جنایات این کشور و نقض حقوق بشر می باشد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه قدرت آمریکا در جهان دچار فرسایش شده است، افزود: روزگاری آمریکا در کنار متحدانش بود و بعنوان یک قدرت برتر در جهان شناخته می شد، ولی اکنون این قدرت در مسیر نزولی قرار گرفته است و مقبولیت آمریکا در جهان روز به روز در حال کاهش می باشد.

معاون بین‌الملل دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری اظهار داشت: دلایل بسیاری برای کاهش قدرت و مقبولیت آمریکا در جهان وجود دارد که می توان تقابل با روسیه، اختلافات اقتصادی با چین، خروج از نهادهای بین المللی و... را از عوامل مهم کاهش این مقبولیت عنوان کرد.

پاک آیین در ادامه تاکید کرد: آمریکا با اعمال تعرفه های غیرمنطقی و سنگین بر کالاها و اجناس سایر کشورها در یک جنگ اقتصادی با دنیا به سر می برد که این نیز یکی از زمینه های افول این دولت می باشد.

معاون بین‌الملل دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری اظهار داشت: یکی دیگر از دلایل افول چشمگیر آمریکا در افکار عمومی جهانیان، کمک به آل سعود در کشتار مردم بی دفاع یمن است و همین امر باعث شده است که کسی حقوق بشر آمریکایی را به رسمیت نشناسد.

پاک آیین در ادامه شکنجه های شدید در زندان های گوانتانامو و ابوغریب از سوی آمریکایی ها را نمادهای حقوق بشری این کشور عنوان کرد و گفت: دولت آمریکا برای ترمیم مقبولیت از دست رفته خود در جامعه جهانی نیازمند همراهی و همصدایی افکار عمومی با خود است، ولی با این وجود می بینیم که قدرت این کشو در حال افول چشمگیری است.

وی در پایان سخنان خود بیان داشت: امروز همه فعالان حقوق بشر، روزنامه نگاران و اصحاب رسانه و... به دنبال افشای جنایتهای بی شمار آمریکا در جهان هستند و بی شک به نتیجه مطلوب خواهند رسید.

نظر شما