شناسهٔ خبر: 29439087 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

محدثی خراسانی:

شعر هنر و ثروت ملی/ نیازمند شادی‌های امید بخش و حرکت آفرین هستیم

شاعر برجسته کشورمان با بیان اینکه شعر هنر و ثروت ملی است، گفت: ما و جهان اسلام در کنار آن سوگواری‌های انسان‌ساز نیازمند شادی‌های امیدبخش و حرکت‌آفرین هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، مصطفی محدثی‌خراسانی شاعر برجسته کشورمان در نشست خبری تشریح ویژه برنامه‌های میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری «شعر هنر و ثروت ملی ماست»؛ که در طول قرن‌ها رسانه بی رقیب، فرهنگ‌ساز و انتقال دهنده فرهنگ، بوده است.

وی افزود: شعر اولا زبان کلمه و مفهوم است، چیزی که مردم با آن ارتباط دارند. به همین لحاظ بیشترین مخاطب در بین هنر‌ها متعلق به شعر است. در سال‌های انقلاب شعر در تثبیت ارزش‌ها و آرمان‌ها نیز پیشگام بوده است. اگر بخواهیم در بین هنر‌ها آیینه‌ای را پیدا کنیم که آرمان‌ها را با کمال به ما نشان دهد، آن هنر شعر است.

این شاعر برجسته کشورمان بهانه قرار دادن پیامبر (ص) در این جشنواره فرهنگی و هنری را اتفاق مبارکی دانست و عنوان کرد: ما در سال‌های اخیز نسبت به شخصیت و سیره پیامبر (ص) در مقایسه با سایر مفاهیم کم‌کاری و غفلت کرده‌ایم. خصوصا که امروز اسم پیامبر (ص) نقطه وفاق است و جهان اسلام بیش از هر چیزی نیازمند نقطه وفاق است پس باید این هوشمندی را قدر دانست.

محدثی خراسانی خاطرنشان کرد: ایرانیان گرایش داریم که احساسات مذهبی و محبت‎مان نسبت به اهل بیت (ع) را در مراسم عزاداری بروز دهیم در حالیکه ما و جهان اسلام در کنار آن سوگواری‌های انسان‌ساز نیازمند شادی‌های امیدبخش و حرکت‌آفرین هستیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما