شناسهٔ خبر: 29439001 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

عضو کمیسیون برنامه، بودجه:

۲۶ آبان آخرین روز به کارگیری بازنشستگان بود/ دستگاه‌های نظارتی با متخلفان برخورد می‌کنند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: ۲۶ آبان آخرین روز به کارگیری بازنشستگان است و اگر بعد از این تاریخ همکاری ادامه داشته باشد دستگاه های نظارتی طبق قانون با متخلف برخورد می کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد حسینی با اشاره به قانون منع به کارگیری بازنشستگان بیان داشت: ماده یک قانون منع به کارگیری بازنشستگان اخیرا در مجلس اصلاح شده، این قانون از جمله مصوبات قوه مقننه در سال ۹۵ بوده است که برخی در زمان اجرای آن ابهام دارند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس گفت: در متن این قانون آمده است که زمان اعمال قانون منع به کارگیری بازنشستگان ۲ ماه بعد از تصویب است، اما برخی دستگاه‌های اجرایی برداشت اشتباهی از متن قانون دارند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید براینکه آخرین روز کاربازنشستگان ۲۶ آبان سال ۹۷ است، بیان داشت: در قانون به صراحت گفته شده است که ۲ ماه بعد از تصویب، قانون اجرایی می‌شود، اما برخی تصور کرده اند که بازه زمانی ابلاغ به دولت و انتشار در روزنامه رسمی در محاسبه زمانی قانون لحاظ نمی‌شد.

وی ادامه داد: از آنجایی که در قانون قید زمان آمده است، بازه زمانی ابلاغ و انتشار نیز در این بازه دیده می‌شود بنابراین بازنشستگان امروز آخرین روز کاریشان است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس تاکید کرد: بنابراین چنان چه هر دستگاه اجرایی بعد از زمان اعلامی با افراد بازنشسته همکاری داشته باشد، هر گونه پرداخت و ادامه کار آن‌ها خلاف قانون و مقررات بود و دستگاه‌های نظارتی طبق قانون با آن‌ها برخورد می‌کنند.

نظر شما