شناسهٔ خبر: 29438986 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رفع مشکلات کشاورزي دزفول در اولويت است

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - دزفول - ايرنا - سرپرست فرمانداري ويژه دزفول اين شهرستان را قطب کشاورزي منطقه دانست و گفت: رسيدگي به مشکلات بخش کشاورزي به عنوان نخستين اولويت در دستور کار فرمانداري اين شهرستان قرار گرفته است.

به گزارش ايرنا محمد حيدري روز يکشنبه در نشست شوراي اداري دزفول در سالن جلسات فرمانداري اين شهرستان افزود: زيرساخت هاي کشاورزي سريع ترين راه رسيدن به اشتغال هستند که بايد در شهرستان دزفول ايجاد شوند.
وي با بيان اينکه تعريف درستي از نماينده عالي دولت در دزفول نشده است، گفت: فرماندار مجري برنامه هاي ادارات نيست بلکه فرمانده، سياستگذار و نگهباني آگاه است که نبايد زير بار تقاضاهاي بي مورد ادارات خفه شود.
سرپرست فرمانداري ويژه دزفول مديريت هوشمندانه و خلاق را ضروري خواند و افزود: با توجه به منابع محدود و وجود مشکلات فراوان در شهرستان بايد اتاق فکري تشکيل و از همفکري متخصصان و کارشناسان در زمينه هاي مختلف استفاده شود.
وي با تاکيد بر لزوم استفاده از نيروي جوان خلاق و بکارگيري فناوري روز دنيا در مديريت اظهار داشت: بايد به سمت دولت الکترونيک پيش رفت و خدمات را به منازل شهروندان برد.
حيدري با بيان انيکه تمام مصوبات به مردم اطلاع رساني مي شوند، افزود: دولت الکترونيک بايد به منظور شفاف سازي، دسترسي به اطلاعات، تکريم ارباب رجوع و رضايتمندي شهروندان در دزفول اجرا شود.
وي از راه اندازي ميز خدمت در فرمانداري ويژه دزفول خبر داد و گفت: تلاش مي شود تعامل سازنده اي بين دولت و مردم برقرار شود چرا که همبستگي و تعامل جزو تکاليف قانوني مسئولان است.
سرپرست فرمانداري ويژه دزفول افزود: سرمايه نيروي انساني دزفول بايد به بهترين نحو ممکن مورد استفاده قرار گيرد.
وي با گراميداشت هفته بسيج اظهار داشت: پرچم جمهوري اسلامي ايران بواسطه بسيج در نقاط مختلف دنيا به اهتزاز در آمده است و کشورهاي همسايه از آن الگو مي گيرند.
حيدري با بيان اينکه بسيج براي ملت ايران اقتدار و براي دشمنان واهمه ايجاد کرده است، افزود: بسيج ضامن صيانت از ارزش هاي انقلاب است.
وي گفت: بسيج توليد کننده روحيه جهادي است لذا برنامه هاي هفته بسيج بايد با دقت و ظرافت و رعايت همه جوانب برگزار شوند.
سرپرست فرمانداري ويژه دزفول دانش افزايي و افزايش معلومات عمومي را از وظايف شوراي شهر و شهرستان دانست و گفت: طرح جامع حد و مرز شهرستان دزفول بايد بررسي شود و دلايل اجرا نشدن اين طرح مشخص و کارشناسي شود.
** معيشت و اشتغال دغدغه اصلي مسئولان باشد
امام جمعه دزفول نيز در اين نشست گفت: مسئولان مکلف هستند از هر فرصتي در راستاي اشتغالزايي استفاده کنند.
حجت الاسلام سيدمحمدعلي قاضي دزفولي بيکاري جوانان را مايه نگراني خانواده ها دانست و افزود: معيشت مردم بايد تسهيل يابد چرا که ناامني و سرقت با بهبود وضعيت اقتصادي کاهش چشمگيري مي يابد.
وي از سرپرست فرمانداري دزفول خواست از ادارات و دستگاه هايي که با عملکرد خود موجب رضايتمندي شهروندان شدند تقدير شود.
امام جمعه دزفول توجه به امور فرهنگي را ضروري دانست و گفت: بايد وجهه ديني دزفول به عنوان يک سرمايه ملي حفظ شود.
وي افزود: نمازجمعه در شهرهاي دزفول، سردشت، امام و ميانرود برگزار مي شود که بايد از اين ظرفيت استفاده کرد.
** 750 برنامه در هفته بسيج در دزفول تدارک ديده شده است
فرمانده بسيج ناحيه مقاومت دزفول نيز با اشاره به برنامه هاي هفته بسيج در اين شهرستان گفت: 750 برنامه به مناسبت هفته بسيج از از 28 آبان تا پنج آذرماه اجرا مي شود.
سرهنگ هادي سعادت افزود: غبارروبي و عطرافشاني مزار شهدا، ديدار با خانواده شهدا، يادواره شهيدان کايدخورده، شهداي بخش چغاميش، دانشجو و شهداي وطن از برنامه هاي هفته بسيج در دزفول مي باشند.
وي اظهار داشت: برگزاري جشنواره غذا و نمايشگاه صنايع دستي، اعزام 500 دانش آموز دختر به اردوي راهيان نور، اعزام تيم پزشک و ويزيت رايگان در مناطق محروم، محفل انس با قرآن، توزيع بسته هاي آموزشي و تجمع سه هزار نفري بسيجيان در حسينيه ثاراله از ديگر برنامه هاي اين هفته در دزفول مي باشند.
وي با اشاره به ساخت سه خانه براي مردم زلزله زده سرپل ذهاب و کمک به ساخت 17 واحد مسکوني افزود: مرمت و نوسازي 17 باب مدرسه در طرح هجرت تابستان، احداث سه باب خانه عالم در مناطق روستايي، واکسيناسيون 20 هزار دام سبک و سنگين عليه تب کريمه کنگو و اهداي 100 جهيزيه به نوعروسان نيازمند از اقدامات بسيج دزفول هستند.
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج دزفول با اشاره به اهداي 200 بسته لوازم التحرير و 100 بسته ورزشي در مناطق محروم گفت: بسيج دزفول در يکسال گذشته به احداث 2 زمين ورزشي و چهار باب مسجد کمک کرده است.
وي افزود: احداث مخزن بتني 75 هزار ليتري با 13 کيلومتر لوله کشي، آبرساني به سه روستا و برگزاري 12 يادواره از ابتداي امسال تاکنون از ديگر فعاليت هاي بسيج طي يکسال گذشته مي باشند.
سرهنگ سعادت گفت: 83 نفر به کمپ هاي ترک اعتياد معرفي و هزينه ترک آنها پرداخت شده است.
** طرح جامع مرز دزفول هنوز اجرايي نشده است
رئيس شوراي اسلامي شهر دزفول نيز در اين نشست با اشاره به مشکلات بسيجيان گفت: با توجه به اينکه بسيجيان دزفول در دوران دفاع مقدس تمام تلاش خود را براي دفاع از کشور بکار گرفتند لازم است حمايت هاي ويژه اي از آنها صورت گيرد.
سيد مصطفي عظيمي فر افزود: اختصاص درصد جانبازي به بسيجيان در کميسيون هاي تخصصي دشوار است که اميد است از اين افراد حمايت بيشتري صورت گيرد.
وي اظهار داشت: بسيجيان دزفول از مشکلات فراواني رنج مي برند که انتظار مي رود تسهيلات کم بهره اي به آنها اختصاص يابد.
رئيس شوراي اسلامي شهر دزفول افزود: طرح جامع حد و مرز دزفول و انديمشک تصويب شده که با وجود تصويب آن و خواسته مردم هنوز اجرايي نشده است.
** دزفول رتبه نخست کشور در توليد بذر کلزا و شبدر را دارد
معاون فني مديريت جهاد کشاورزي دزفول نيز گفت: ظرفيت هاي ويژه اي در بخش کشاورزي دزفول وجود دارد که وجود خاک رتبه الف حاصلخيز از جمله اين ظرفيت هاي بي نظير است.
علي کرمي وجود شبکه آبياري مدرن کشاورزي و مراکز تحقيقاتي و دانشگاهي را از ديگر ظرفيت هاي ويژه دزفول در بخش کشاورزي دانست و افزود: کشاورزان دزفول با دانش بومي بالايي که در ترويج و آموزش دارند توانسته اند رتبه نخست کشور در توليد بذر کلزا و شبدر، رتبه هاي نخست استاني در بذر گندم، رتبه نخست کشور در توليد گل مريم و رتبه سوم کشور در توليد گل رز را به خود اختصاص دهند.
وي اضافه کرد: شهرستان دزفول با 137 واحد مرغداري رتبه نخست استان خوزستان در توليد گوشت سفيد را به خود اختصاص داده است.
معاون فني جهاد کشاورزي دزفول گفت: 2 هزار و 600 هکتار از مزارع دزفول از آبياري تحت فشار بهره مند شده اند و سه هزار و 375 هکتار ديگر نيز در دست کار است که اميدواريم با ارائه تسهيلات بانکي مشکلات اين حوزه حل شود.
وي افزود: همه گلخانه هاي دزفول تا چند سال قبل چوبي و پلاستيکي بودند که با اقدامات انجام شده بيش از هشت گلخانه مدرن و هيدروپونيک بهره برداري شده و راه اندازي 30 گلخانه مدرن ديگر در دستور کار است.
کرمي اظهار داشت: 18 هزار هکتار از شبکه هاي فرعي و پوشش انهاري در سه سال اخير با صرف 600 ميليارد ريال اعتبار با همکاري جهاد نصر انجام شده و اجراي 6 هزار هکتار ديگر در منطقه زاويه ها و عجيروب در حال انجام است.
وي درخصوص جذب تسهيلات مکانيزاسيون نيز گفت: در سه سال اخير با جذب 600 ميليارد ريال تسهيلات بانکي 500 تراکتور جديد وارد بخش کشاورزي دزفول شده است.
معاون فني جهاد کشاورزي دزفول با بيان انيکه 80 درصد طرح هاي استان متعلق به دزفول است، افزود: درخصوص فراهم کردن زيرساخت هاي صادراتي نيز با ايجاد گمرک و پست قرنطينه زمينه هاي مرز هوايي تا حدودي فراهم شده که با محقق شدن آن زمينه صادرات محصولات کشاورزي نيز فراهم خواهد شد.
سخنگوي شوراي اسلامي شهرستان دزفول نيز در اين نشست به بيان مشکلات اين شهرستان از جمله لزوم تعريض جاده صفي آباد به ميانرود، لزوم فعاليت پروژه چهار راه آوج و مشکلات آموزشي پرداخت.
7278/3022
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما