شناسهٔ خبر: 29438762 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نایب رئیس فدراسیون کاراته در گفت‌وگو با فارس:

مسئولان ورزش صلاح بداند، بنده انجام وظیفه می‌کنم/هدفم همیشه موفقیت کاراته است

نایب رئیس فدراسیون کاراته در واکنش به سرپرستی‌اش در فدراسیون کاراته، گفت: هر چه که مسئولان وزارت ورزش صلاح بدانند، بنده قطعا انجام وظیفه خواهم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، فدراسیون کاراته یکی از فدراسیون هایی محسوب می شد که با مشکل بازنشستگی رئیس خود روبرو شده بود. محمدصادق فرجی رئیس فدراسیون قرار بود همانند مهدی تاج از قانون ایثارگری و بازنشستگی زودتر از موعد استفاده کند، اما به دلیل استفاده از خدمات ایثارگری نتوانست بازگشت کار بگیرد. وی به دنبال شکایت به دیوان  عدالت اداری بود اما با توجه به تأیید قوه قضائیه، دیوان هم نمی‌تواند حکم دهد. با توجه به اینکه فرجی بازنشسته است به زودی باید پست خود را ترک کند. فعالیت‌ رؤسای بازنشسته از روز گذشته ممنوع شده است. به همین دلیل شنیده شده وزارت ورزش‌گزینه‌های را برای سرپرستی فدراسیون کاراته در نظر دارد که پس از رفتن محمدصادق فرجی یکی از گزینه‌های خود را جایگزین وی کند.

البته طبق قانون در صورت برکناری یا استعفا رئیس فدراسیون، نایب رئیس می‌تواند جایگزین رئیس مستعفی شود، به همین دلیل احتمال اینکه احمد شقاقی نایب رئیس فدراسیون کاراته به عنوان سرپرست فدراسیون کاراته منصوب شود خیلی زیاد است. البته نام گزینه‌هایی مثل محمدشروین اسبقیان رئیس دفتر امور مشترک فدراسیون ها و محسن آشوری دبیر فدراسیون و مسعود رهنما مشاور فنی تیم‌های ملی مردان و بانوان نیز مطرح است، البته با توجه به اینکه دو سال گذشته صلاحیت محسن آشوری برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون کاراته از سوی وزارت ورزش مورد تایید قرار نگرفت، بعید به نظر می‌رسد که وی بتواند سرپرست فدراسیون کاراته شود، چرا که قطعا منتقدان وی که در آن مقطع به صورت آشکار و در خفا علیه او انتقاد می‌کردند، از تصمیمات وزارت ورزش در مورد دبیر فدراسیون انتقاد خواهند کرد. مسعود رهنما نیز که سودای ریاست فدراسیون کاراته را سال‌ها در سر دارد، این بهترین فرصت است که به صندلی ریاست فدراسیون نزدیک شود، به همین دلیل بعید به نظر می‌رسد که رهنما بی گدار به آب بزند و سرپرست فدراسیون کاراته شود، چرا که در صورت گرفتن این مسئولیت دیگر مجوز حضور در انتخابات ریاست فدراسیون کاراته را نخواهد داشت.

احمد شقاقی نایب رئیس فدراسیون کاراته در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که گویا مشکل بازنشستگی رئیس فدراسیون کاراته حل نشده است و باید به زودی از ریاست فدراسیون کاراته کنار برود، آیا مسئولان وزارت ورزش برای سرپرستی فدراسیون کارته با شما تماسی داشته‌ اند یا خیر، گفت: نه به هیچ عنوان با من در رابطه با این موضوع تماسی گرفته نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در صورتی که مسئولان وزارت ورزش به شما در رابطه با این موضوع پیشنهاد بدهند موافقت خواهید کرد یا خیر، گفت: هر چه که مسئولان وزارت ورزش صلاح بدانند، بنده قطعا انجام وظیفه خواهم کرد. امیدوارم که هر چه خیر باشد همان اتفاق رخ دهد. هدف بنده موفقیت کاراته ایران است.

انتهای پیام/س

برچسب‌ها:

نظر شما