شناسهٔ خبر: 29438662 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

تشریفات نسل جوان را از ازدواج دور کرده است

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری با اشاره به فرارسیدن سال روز ازدواج پیامبر (ص) و حضرت خدیجه (س) اظهار داشت: شیوه زندگی پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) در همه زمینه‌ها جنبه الگویی دارد و یکی از جنبه‌های الگویی زندگی اهل‌بیت (ع) موضوع ازدواج است.

وی افزود: متأسفانه جامعه امروز دچار مشکلاتی شده است و چشم هم‌چشمی‌ها و اضافه شدن تشریفات در زندگی، نسل جوان را از رسیدن به ازدواج دور کرده است.
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان کرد: پدران و مادران در فضایی قرار گرفتند که برای رسیدن دختر و پسر به یکدیگر شرایطی را مطرح می‌کنند که این شرایط با آموزه‌های دینی و اسلامی منافات دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم الگو گیری از سیره اهل‌بیت (ع) در زمینهٔ ازدواج عنوان کرد: هنگامی‌که به ازدواج پیامبر (ص) نگاه می‌کنیم ازدواج ساده و بی‌آلایشی بوده و همچنین ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) نیز بسیار ساده برگزارشده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: شیوه‌های زندگانی اهل‌بیت (ع) را باید به‌عنوان سبک زندگی خود قرار داده و رفتار آن‌ها را به‌عنوان الگوی خود قرار دهیم.

امام‌جمعه قم با اشاره به تبعات بی‌توجهی به سیره معصومین ادامه داد: هرچه فاصله ما از سیره اهل‌بیت (ع) بیشتر شود روحیه‌های اخلاقی و جنبه‌های دینی از زندگی ما رخت برمی‌بندد، متأسفانه جامعه از جاهایی الگو گیری می‌کند که کوچک‌ترین ارتباطی با آموزه‌های دینی ندارد.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: الگو قرار دادن پیامبر (ص) و امیرالمؤمنین (ع) و اهل‌بیت (ع) یعنی در گفتار و رفتار خود افرادی باشیم که از آن‌ها تبعیت می‌کند، شیعه بودن یعنی پیروی در سبک و برنامه‌های زندگی اهل‌بیت (ع) و در مسیر آن‌ها گام برداریم.

منبع:تسنیم

نظر شما