شناسهٔ خبر: 29438379 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر کار:

مردم حفظ وحدت قوا را برای غلبه بر مشکلات مطالبه می کنند

اصفهان - ایرنا - وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: دشمن درصدد اعمال فشار بر ملت ایران است تا آنها را از نظام و خدمتگذاران خود ناامید کند، در این شرایط مردم برغم فشارها و مشکلات اقتصادی برای غلبه بر مشکلات حفظ وحدت قوا را مطالبه می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد شریعتمداری روز یکشنبه در آیین ترحیم عبدالرحمن تاج الدین معاون پارلمانی سازمان تامین اجتماعی در مسجد اعظم اصفهان افزود: ملت با مذاهب و سلایق مختلف و با وجود فشارهای اقتصادی در کنار یکدیگر از نظام و انقلاب حمایت می کنند و انتظار دارند قوای سه گانه توصیه امام راحل و رهبر معظم انقلاب برای حفظ وحدت را مبنای کار خود قرار دهند.
وی اظهارداشت : مردم به ما(مسئولان ) می گویند شما که قانون اساسی را قبول دارید پس چرا در مواردی که باید در کنار یکدیگر باشید، نیستید و به نظر من ایراد مردم وارد و نصیحت آنها به ما ، صحیح است.
وی با اشاره به اینکه 75 درصد فعالیت های این وزارتخانه مربوط به سازمان تامین اجتماعی است، خاطرنشان کرد : این سازمان نیمی از جمعیت ایران از تولد تا مرگ را زیر پوشش دارد و بزرگترین نهاد اجتماعی کشور است.
شریعتمداری با بیان این که در شرایط کنونی بیشترین فشار اقتصادی بر روی دوش اقشار آسیب پذیر و کارگران است، تصریح کرد: در پی تغییراتی که در قیمت ها بوجود آمده، قیمت ها از میزان دستمزد و حقوق کارگران سبقت گرفته است.
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد : دولت می داند که برخی از افراد جامعه و بازنشستگان در شرایط سخت معیشتی قرار دارند و به دلیل برخی از محدودیت ها نتوانسته است اقدامات موثری انجام دهد.
وی بیان کرد : رئیس جمهوری اصرار دارد تا دولت همه تلاش و راهبردها خود را برای جبران کمبودها، برطرف شدن محدودیت ها و بهبود معیشت مردم اتخاذ و اجرایی کند.
وی با اشاره به اینکه 13 درصد جمعیت کشور را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند، گفت: در سال های گذشته مبلغ 500 هزار ریال به آنها پرداخت می شد اما دولت تدبیر و امید اکنون میزان دریافتی آنان را به حدود هشت میلیون ریال افزایش داد و اعتراف می کند که این میزان دریافتی برای آنها کافی نیست و تلاش خود را برای بهبود معیشت آنها به کار بسته است.
شریعتمداری به دغدغه مرحوم نوربخش و مرحوم تاج الدین رئیس و معاون فقید سازمان تامین اجتماعی برای بهبود معیشت افراد زیر پوشش این سازمان اشاره کرد و افزود: آنها در جلسات مختلف بر یکسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تاکید داشتند و معتقد بودند نظام اسلامی با تکیه بر توان مردمی استوار است و نباید آنها را از نظام ناامید کرد.
وی اضافه کرد : گرچه اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان کار ساده ای نیست و به 300 هزار میلیارد ریال نیاز دارد اما برای اجرایی شدن این طرح تلاش خواهیم کرد.
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به سوابق مدیریتی خود در وزارت صنعت، معدن و تجارت ، اظهار داشت: متاسفانه گاهی رفتارهای دور از انصاف از کسبه ما سر می زند که شایسته ملت و نظام جمهوری اسلامی نیست.
به گفته وی در ایام تحریم ، امتحان خوبی پس ندادیم و برخی افراد به جای اینکه اجناس را با رعایت عدالت و انصاف در اختیار هموطنان خود قرار دهند، در پی فرصت و سودجویی برآمدند.
شریعتمداری در بخشی از سخنان خود به ویژگی های شخصیتی مرحومان نوربخش و تاج الدین رئیس و معاون فقید سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: ایشان از همکاران پرتلاش ، سخت کوش و مخلص نظام بودند.
وی افزود : مرحوم تاج الدین تلاش کرد واقعیت های موجود جامعه کارگری و اقشار آسیب پذیر را به مسئولان اجرایی منتقل کند تا برای حل معضلات آنان که می تواند در آینده کشور را با چالش های اساسی مواجه کند، چاره اندیشی شود.
تاج الدین عصر روز پنجشنبه هفته گذشته به همراه مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی به سبب حادثه رانندگی در استان گلستان جان باخت.
پیکر وی پس از انتقال به اصفهان صبح روز شنبه از روبروی بیمارستان شریعتی به سمت خانه کارگر تشییع و درگلستان شهیدان این خطه به خاک سپرده شد.
تاج الدین معاون پارلمانی سازمان تامین اجتماعی و در دوره پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و مدتی نیز دبیر اجرایی خانه کارگر این استان بود.
2093/6026/

نظر شما