شناسهٔ خبر: 29438358 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

پنجمین همایش ولایت، محور اتحاد امت اسلامی در بندرعباس به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان،پنجمین همایش ولایت، محور اتحاد امت اسلامی با حضور حجت الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران و دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر و جمعی از اندیشمندان شیعه و اهل سنت در بندرعباس آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان ،پنجمین همایش ولایت، محور اتحاد امت اسلامی با حضور حجت الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران و دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر و جمعی از اندیشمندان شیعه و اهل سنت در بندرعباس آغاز شد.

حجت الاسلام صدیقی، دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر و رییس ستاد امر به معروف ونهی از منکر کشور در این مراسم گفت: خدای متعال عالم را یکپارچه خلق کرده و این عالم سازمان یافته و هدف دار است.

امام جمعه موقت تهران افزود: رمز پیوستگی عالم تک قطبی بودن است لذا وحدت و نظام حول یک محور در گردش است.

وی گفت:خداوند بشر را آزاد قرار داده، اما قدرت خروج از محور را ندارد چنانچه اگر مقابل قوانین عمومی عالم بایستد امواج آفرینش او را نابود می‌کند.

دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر افزود: خدا در طول تاریخ پیامبران را منصوب و با معجزات همراه کرد تا بشر اعتماد کند و به جای جنگ صلح داشته باشد.

حجت الاسلام صدیقی گفت: اختلافات بشر پس از آمدن انبیا کم شد و کتابشان قانونی برای حفظ وحدت شد.

مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر نیز گفت:دشمن با راهبرد‌های گوناگون بدنبال ضربه زدن به مفاهیم اعتقادی، فکری و هویت اجتماعی و سیاسی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

ظریف منش افزود: ایجاد چند دستگی و اختلاف میان مردم و مسولان از دسیسه‌های دشمنان برای غلبه در دنیای اسلام است.

وی گفت: بهره گیری از قرآن کریم، ولایت وامامت و بصریت راهکار مهمی برای مقابله با استکبار و ستمکاران جهانی است.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس نیز گفت: حدیث‌های فراوان درباره وحدت نشان دهنده تاکید ائمه بر ایجاد وحدت و اتحاد در جامعه اسلامی است.

آیت الله نعیم آبادی افزود: بزرگان علمای اهل سنت مانند حنیفه در طول تاریخ با محوریت اهل بیت اقدامات دینی فراوانی در حوزه وحدت انجام داده است.

وی گفت: شمار زیادی از شاگردان امام صادق (ع) نیز اهل سنت بودند.

نماینده، ولی فقیه در هرمزگان گفت: جهان اسلام به ویژه کشورمان باید از ولایت فقیه اطاعت کند چرا که تنها راه سعادت جامعه ولایت پذیری است و اگر جامعه از مسیر ولایت منحرف شود قطعا ضرر می‌کند.

آیت الله نعیم آبادی افزود:دشمنان ایران از خارج از کشور به برخی خط دهی می‌کنند تا تفکر بی اهمیتی به سایر کشور‌های اسلامی و صرفا توجه به ایران ایجاد کنند.

وی گفت: تفکر اسلامی بر این مبناست که کشور‌های اسلامی در یک راستا قرار گیرند و باید از کشور‌های مظلوم غزه و لبنان حمایت کرد.

امام جمعه بندرعباس افزود:شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران دروغی بیش نیست و این‌ها آدم‌های نادانی هستند که نه تنها جانشان را فدای ایران نخواهند کرد بلکه ایران را فدای جان خود خواهند کرد.

استاندار هرمزگان نیز گفت: عناصر دینی و اعتقادی پشتوانه ملت ما هستند و باید از این عناصر که مایه افتخار انسان‌های آزاد اندیشند، بهره برد.

فریدون همتی افزود: علما و بزرگان دین باید در محفل و نشست‌های علمی از گوهر نابی که امام به یادگار گذاشتند برای اتحاد و همدلی بیشتر جوامع اسلامی استفاده کنند.

وی گفت:آحاد جامعه اسلامی باید کنار هم باشد و با وحدت روزافزون در مقابل دشمنان ایستادگی کنند.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان هم گفت:امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی به توانمندی‌های بسیاری دست یافته که هیچ قدرتی توان حمله و تهاجم به ایران را ندارد.

سرهنگ اباذر سالاری افزود: علمای تشیع و تسنن پرچمدار محافظت از مرز‌های عقیدتی هستند.

وی گفت: ما نگران مرز‌های جغرافیایی نیستیم چرا که در دفاع مقدس با دستان خالی دشمنان را نابود کردیم.

شیخ محمودی نژادعالم اهل سنت هرمزگان نیز گفت: در دوران کنونی بیش از هر زمان دیگری نیازمند پیوند و همدلی هستیم و یکی از راهکار‌های نزدیک شدن و پیوند خوردن عفو و گذشت است.

وی افزود: امروز غربی‌ها با توحید مسلمانان مشکل دارند و دایم در خال تفرقه افکنی هستند.

برگزاری نمایشگاه کتاب و اهدا بیش از یکصد عنوان کتاب در حوزه وحدت از برنامه جانبی همایش بود.

نظر شما