شناسهٔ خبر: 29438310 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جشنواره ملی حرکت در مشهد آغاز شد

مشهد- ایرنا- ششمین جشنواره ملی دانشگاه جامع علمی کاربردی با عنوان 'حرکت' همزمان با چهارمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی خراسان رضوی روز یکشنبه طی مراسمی در مشهد آغاز شد.

صاحب‌خبر -

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی در این مراسم گفت: هدف 'جشنواره ملی درون دانشگاهی حرکت' تجلیل از برگزیدگان خالق آثار و دستاوردهای علمی جشنواره و رونق بخشی به خلاقیتهای دانشجویان در انجمنهای علمی دانشگاهی است.
سعید تشکری اظهار داشت: 20 واحد علمی کاربردی استانی از سراسر کشور در جشنواره حرکت شرکت کردند. 946 اثر از دانشجویان این واحدها به دبیرخانه جشنواره ارائه شد، 876 اثر مورد داوری قرار گرفت و 81 اثر برگزیده شد.
وی موضوع آثار ارائه شده به این جشنواره را 'انجمنهای علمی برتر، فعالیتهای علمی خلاقانه، نشریه، محتوای دیجیتال، کتاب، اختراع، کارآفرینی و بخش ویژه با موضوع آب و محیط زیست' در قالب پنج گروه علمی علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاوزی و هنر و معماری ذکر و بیان کرد: بیشترین آثار برگزیده مربوط به واحدهای استانهای تهران، البرز، اصفهان، خوزستان و مرکزی است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی ادامه داد: همزمان با جشنواره حرکت، نمایشگاه استانی اشتغال و توسعه کارآفرینی نیز با حضور 22 واحد علمی کاربردی و 25 موسسه و بنگاه اقتصادی خراسان رضوی با هدف زمینه سازی برای اشتغال و کارآفرینی دانشجویان و پیوند بین صنعت و دانشگاه برپا شده است.
وی گفت: در حاشیه این نمایشگاه نیز شش کارگاه آموزشی با موضوع 'کارگاههای کشاورزی نوین، تهیه و تدوین طرح کسب و کار، ایده یابی برای خلق محصول جدید، شناسایی فرصتهای جدید کسب و کار، نحوه ارائه طرح به سرمایه گذار و ایده یابی و کارآفرینی موفق در بازار دارای نوسان' توسط مراکز علمی کاربردی و شرکت مهددانش پارسیان در حال برگزاری است.
تشکری افزود: غرفه های این نمایشگاه ارائه دهنده محصولات در حوزه مشاغل خانگی، فضای کسب و کار، رشته شغلهای دانشگاه علمی کاربردی خراسان رضوی و کارآفرینان برتر و دستاوردهای علمی و پژوهشی است. کارآفرینان برتر این نمایشگاه نیز معرفی می شوند و کلینیک مشاوره اشتغال و کارآفرینی در حاشیه نمایشگاه به صورت رایگان خدمات ارائه می دهد.
ششمین جشنواره ملی درون دانشگاهی حرکت دانشگاه جامع علمی کاربردی به همراه چهارمین نمایشگاه استانی اشتغال و توسعه کارآفرینی تا 29 آبان در مشهد ادامه دارد.
7489/1858

نظر شما