شناسهٔ خبر: 29438261 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

مدیرکل بهزیستی استان تهران خبر داد

تشکیل ۳۸۰۰ پرونده مشاوره طلاق از ابتدای سال تاکنون

مدیرکل بهزیستی استان تهران، گفت: در ۶ ماهه ابتدایی امسال ۳۸۰۰ پرونده در قالب مشاوره برای کنترل و کاهش طلاق تشکیل شده که به ۸.۵ درصد سازش منجر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، داریوش بیات‌نژاد در مراسم رونمایی از سامانه تصمیم در طرح کنترل و کاهش طلاق، گفت: در راستای عملیاتی کردن تقسیم کار ملی سامانه کنترل و کاهش طلاق افتتاح می‌شود و در 31 استان کشور ما تنها استانی هستیم که این برنامه را با محوریت بهزیستی و قوه قضاییه اجرا می‌کنیم.

وی ادامه داد: بیش از یک سال است که دبیرخانه این سامانه در بهزیستی شکل گرفته کمیته علمی تشکیل شده، نیازسنجی، آمار و جلسات کارشناسی برگزار شده است و اکنون وقت اجرای آن در دادگاه‌های خانواده است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران تأکید کرد: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، اعتیاد، طلاق و ساماندهی کودکان کار و خیابان در یک برنامه عملیاتی طراحی و تدوین شده و امیدواریم به صورت یک سند جامع در کل کشور عملیاتی شود.

بیات‌نژاد با تأکید بر پیشگیری از بروز آسیب‌های مرتبط با طلاق، گفت: رضایتمندی زوجین از زندگی مشترک، افزایش دانش افراد برای اداره و استحکام زندگی، نهادینه‌سازی ازدواج، توانمندسازی افراد برای انتخاب همسر موضوعی است که اکنون بسیار کمرنگ شده افزایش نگاه مثبت به ازدواج از مقوله‌ای است که پیش‌رو خواهیم داشت.

وی افزود: کودک‌آزاری، همسرآزاری و ناهنجاری‌های آزار جنسی و اعتیاد پیامدهای زندگی‌های سست و خانوادگی است که می‌خواهیم آن را به حداقل برسانیم.

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: با انجام مشاوره در 6 ماهه امسال 3800 پرونده تشکیل شده که در آنها 8.5 درصد منجر به سازش شده است. 

بیات‌نژاد گفت: طرح کنترل و کاهش طلاق قرار است همه گروه‌های سنی در سطح اول پیشگیرانه با ارائه آموزش به کودکان و نوجوانان به ویژه مقطع دوم دبیرستان دربر بگیرد و همچنین آموزش مهارت‌های زندگی، پزشکی ژنتیک، آموزش قبل از ازدواج و ... ارائه می‌شود.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما