شناسهٔ خبر: 29438248 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

با حضور نماینده یونیسف و مسئولان کشوری برگزار می‌شود؛

نخستین کنفرانس کودکان دارای معلولیت ۲۸ و ۲۹ آذر در تهران

نخستین کنفرانس ملی کودکان دارای معلولیت در ۲۸ و ۲۹ آبان ماه با مشارکت سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و تعدادی از سازمان های ذیربط در تهران با تاکید بر فراگیر سازی آموزشی و با شعار "کودکان توانایی های متفاوت دارند" برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، نخستین کنفرانس ملی کودکان دارای معلولیت در ۲۸و ۲۹آبان ماه با مشارکت سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور و تعدادی از سازمان‌های ذی‌ربط در تهران با تأکید بر فراگیر سازی آموزشی و با شعار "کودکان توانایی‌های متفاوت دارند" برگزار خواهد شد.

مراسم افتتاحیه این کنفرانس دوروزه با حضور و سخنرانی برتراند بینول معاون  مدیر منطقه خاورمیانه و شمال افریقا یونیسف ، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مجید  قدمی،  رئیس  سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور برگزار خواهد شد.

این کنفرانس دوروزه در چهار محور : "دسترسی عادلانه به خدمات سلامت کودکان دارای معلولیت" و "فراگیر سازی آموزشی برای کودکان و دانش آموزان دارای معلولیت" و "کودکان دارای معلولیت در بستر قوانین" و "مشارکت اجتماعی کودکان دارای معلولیت" با سخنرانی اساتید داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

در نخستین روز کنفرانس ، پانل آموزش با مسئولیت سازمان آموزش و استثنایی کشور برگزار و طی زمان برگزاری پانل آموزش، کریستین فارلین(استاد دانشگاه، محقق و متخصص در زمینه سیاست‌گذاری‌های عادلانه و فراگیر)، موسی شرف‌الدین (متخصص سیاست‌های اجتماعی فراگیر و آموزش فراگیر) و کامبیز پوشنه(استاد دانشگاه) و ابوالفضل سعیدی ( عضو هیئت‌علمی پژوهشکده کودکان استثنایی) به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

در حاشیه کنفرانس نیز نمایشگاه آثار دانش آموزان مدارس استثنایی در معرض دید شرکت‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

نظر شما