شناسهٔ خبر: 29438215 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

در چهارمین روز از جشنواره بین‌المللی فیلم رشد فیلم‌های آموزشی عباس کیارستمی روی پرده سینما

برنامه چهارمین روز از جشنواره بین‌المللی فیلم رشد با نمایش فیلم‌های آموزشی عباس کیارستمی همراه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، دوشنبه بیست و هشتم آبان ماه در چهارمین روز از جشنواره بیش از 80 فیلم کوتاه؛ بلند، مستند؛ داستانی و پویانمایی نمایش داده می‌شود.

ویژه‌ترین برنامه این روز نمایش 5 فیلم آموزشی عباس کیارستمی است که در طی سال‌های 1351 تا 1362 ساخته‌شده‌اند.این فیلم‌ها عبارتند از زنگ تفریح؛ من هم می توانم؛ دو راه حل برای یک مسئله؛ رنگ ها و دندان درد هستند که با ساختاری ساده به ارائه مفاهیم آموزشی می پردازند و ساعت 17 تا 18 و 30 در سالن شماره 2 سینما فلسطین نمایش دارند.

دو فیلم بلند سینمایی من و جمعه به کارگردانی حسین عامری و تپلی و من  به کارگردانی حسین قناعت از دیگر  فیلم های این روز هستند که به ترتیب ساعت 17 و 30 و 19 و 30 در سالن شماره 1  روی پرده می روند.

فیلم سینمایی من و جمعه درباره کودکی است که به دلیل تنهایی یک دوست خیالی برای خود انتخاب می‌کند تا بتواند با کمک این دوست جلوی جدایی پدر و مادر خود را بگیرد.  فیلم  تپلی و من در سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، نامزد «بهترین فیلم نوجوان»، «بهترین فیلمنامه» و «بهترین کارگردانی»  شده است.

در این روز در بخش موضوعی جنگ و صلح؛ هفت فیلم عامر(داستانی از انگلستان)؛ هلو سلام( مستند از هلند)؛ شش خونه( داستانی از ایران)؛ بسم الله( داستانی از ایتالیا)؛ آنتراکت( پویانمایی از ایران) جنگ، هرگز ( پویانمایی از ایران)  و حلقه ی گمشده( پویانمایی از ایران) در سالن شماره 2 در سانس 19 تا 20 و 30 روی پرده می روند.

همچنین در بخش موضوعی کودکان مانده از تحصیل دو مستند جاده های برفی و فصل بادهای گرم از ایران و فیلم کوتاه داستانی جوجه هایی برای کیمارو از هلند در سالن شماره 3 و در ساعت 16 و 45 تا 18 و 15 نمایش دارند.

در سالن شماره 1 از ساعت 8و 45 تا 10 فیلم های کوتاه داروگ( داستانی ایران)؛ هولو برلو(پویانمایی فرانسه)؛ باغ خمیری(پویانمایی ایران)؛ خاطره( داستانی ایران)؛ سفیران کیهان( پویانمایی مجارستان)؛ بی آب ( پویانمایی ایران)؛ ماه گفت: قلپ قلپ کمک( پویانمایی ایران)؛ نشانه های شنی( پویانمایی ایتالیا)؛ آفتاب ( پویانمایی ایران)؛ یکی بود؛ یکی نبود( پویانمایی ایران)؛ ماهی و گربه( پویانمایی ایران)؛ آقای شب به مرخصی می رود( پویانمایی لیتوانی)، محراب آرامش( پویانمایی ایران) و بازی کنیم؛ بخندیم ( پویانمایی ایران) نمایش داده می شوند.

ساعت 10 و 15 تا 11 و 30 هم پویانمایی های فصل ها؛ باغ خمیری؛آفتاب؛ یکی بود، یکی نبود؛ فینگیلیا؛جیک جیک مستون از ایران؛ فیلم های داستانی تتراکرومات و بریس بال  از ایران نمایش دارند.از کشور فرانسه؛ روسیه و اسلوونی هم پویانمایی های بیرون از خانه؛ کشتی کوچک و کله پوک ها نمایش داده می شوند.

ساعت 15 و 30 تا 17 در سالن شماره یک؛ مستند  دون ما هرگز از آلمان و فیلم داستانی عادی از اسپانیا در بخش خارج از مسابقه روی پرده می روند.

در سالن شماره 2 هم ماهیگیر و بهار ( پویانمایی ایران)؛ درخت گیلاس( پویانمایی چک)؛ پیشتازان کهکشان( پویانمایی فرانسه)؛ مشق( داستانی ایران)؛ آن سوی دریا( پویا نمایی فرانسه)؛ رفاقت هاست که می مونه( داستانی ایران)؛ پشه( پویانمایی آمریکا)؛ جوجه هایی برای کیمارو( مستند هلند) و گزارشکر ( داستانی ایران) در سانس 8و 45 تا 10 نمایش دارند.

بدو رستم بدو( پویانمایی ایران)؛ درباره یک دیوار( پویانمایی ایتالیا)؛ آسمان آریان( پویانمایی کانادا)؛ هیولای شبکه( پویانمایی مصر)؛ هم کلاسی( داستانی ایران)؛ جنگل جنوب ( پویانمایی ژاپن)؛ پرنده و نهنگ(پویانمایی ایران)؛ جمعه گل( داستانی کوتاه ایران)؛ بچه های رنگین کمان؛ تصویر الیکا(مستند بلژیک)  از ساعت 10 و 15 تا 11و 30 در این سالن روی پرده می روند.

مستند بیش فعالی از ایران؛ کودک خاموش از انگلستان برنده جایزه اسکار 2018- و مستند دشت سوزان نیز ساعت 15 تا 16 و 30 در سالن شماره 2 نمایش دارند.

برنامه های سالن شماره 3 در اولین سانس که 8 و 45 دقیقه صبح آغاز می شود؛ عبارت از نمایش فیلم های  پاپیتال( پویانمایی ایران)؛ یک روز در ماه جولای( پویانمایی ایتالیا)؛ کنایه( پویانمایی استرالیا)؛ خطی( داستانی ایران)؛ آیلان( پویانمایی عراق)؛ غفلت( داستانی ایران)؛ گرد ستاره( داستانی مکزیک)؛ فردا( پویا نمایی ایران) و هنر گران بها( داستانی هند) است.

نمایش فیلم ها در این سالن در ساعت 10 و 15 تا 11 و 30 با فیلم های مادر( داستانی ایران)؛ پرواز برگ ها( پویانمایی ایتالیا)؛ دزد(پویانمایی ایران)؛ نمی خواهم بمیرم( داستانی ایتالیا)؛ شیر،پرگار، زاویه( داستانی ایران)؛ حالا دنیا چطور به نظر می رسد( مستند آمریکا) و طبقه ششم ( داستانی ایتالیا) ادامه پیدا می کند.

در سانس 14 و 15 تا 15 و 45 هم سه فیلم نقاشی های جنگ؛ تهاجم در چشم کودکان(مستند اندونزی)؛ برحسب اتفاق( داستانی یونان) و صدای پای دیو( مستند ایران) نمایش داده می شوند.

در آخرین سانس از این روز در سالن شماره 3 و در ساعت 18 و 45 تا 20 و 15 فیلم های حیوان( داستانی ایران)؛ اگر می توانستم انتخاب کنم( مستند صربستان)؛ زندگی با سیلاب: با چالش فردا روبرو شوید( مستند بنگلادش)؛ تداوم( داستانی ایران)؛ رسول پور؛ ناممکن ممکن است( مستند پاکستان) و دایان ( داستانی ایران) نمایش داده می شوند.

چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم های علمی - آموزشی و تربیتی رشد از جمعه ۲۵آبان در سینما فلسطین آغاز شده است  و تا ۲آذر ماه ادامه خواهد داشت.

نظر شما