شناسهٔ خبر: 29438050 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رمز موفقیت زرد پوشان اصفهانی در لیگ هجدهم

تیم فوتبال سپاهان توانسته در لیگ هجدهم نسبت به فصل گذشته صعود چشمگیری در جدول رده بندی داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر قلعه نویی در ابتدای فصل هجدهم هدایت سپاهانی را برعهده گرفت که نشانی از تیم پرقدرت گذشته نداشت و حتی خوشبیانه ترین هواداران این تیم هم تصور نمی کردند که قلعه نویی خیلی زود بتواند از زرد پوشان اصفهانی یک مدعی تمام عیار قهرمانی بسازد.

قلعه نویی قبل از حضور در سپاهان هدایت ذوب آهن تیم دیگر اصفهان را برعهده داشت و او در این تیم اصفهانی هم کارنامه خوبی از خود به جا گذاشت و سبزپوشان اصفهانی در پایان فصل هفدهم توانستند با 55 امتیاز در جایگاه دوم قرار بگیرند و سهمیه آسیایی را کسب کنند.  

به هر حال بعد از تغییر و تحولات مدیریتی در سپاهان، قلعه نویی به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد و این مربی با امکاناتی که در اختیار داشت در نهایت توانست در بازار نقل و انتقالات بازیکنان دلخواه خود را جذب کرده و زرد پوشان  اصفهانی را تبدیل به یکی از مدعیان قهرمانی در فصل هجدهم کند.

قلعه نویی نگرش جدیدی در سال های اخیر مربیگری خود داشته است و دستیاری همانند تکسیرا یک مربی فنی و علمی را به خدمت گرفته تا به عنوان تمرین دهنده از این مربی استفاده کند تا خودش بتواند به خوبی تیم را مدیریت کند. این مربی پیش از اتخاذ این سیاست چند سالی بود که به بن بست رسیده بود و کاری از پیش نمی برد اما در دوره دوم حضورش در تراکتورسازی یک مربی تمرین دهنده خوب همانند تکسیرا آورد و اکنون هم بازده کار خود را در سپاهان می بیند.

کربکندی: تیم سپاهان شانس زیادی برای قهرمانی در لیگ برتر دارد 

رسول کربکندی کارشناس فوتبال درباره رمز موفقیت تیم سپاهان در لیگ برتر در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: زمانی که یک تیم هدف بزرگی دارد باید ابزار و امکانات خوب هم فراهم شود تا آن تیم به موفقیت دست یابد. تیم سپاهان بعد از 2 سال ناکامی در لیگ برتر با جذب امیر قلعه نویی توانسته تاکنون نتایج خوبی کسب کند. به هر حال قلعه نویی هم سبک و سیاق خود را دارد و بودجه خوبی هم برای کسب قهرمانی گرفته است و بازیکنان توانمندی  هم مطابق با تاکنیک خودش جذب کرد.

او ادامه داد: برخی از  تیم های لیگ برتر از لحاظ اقتصادی مشکل دارند اما تیم سپاهان با چنین مشکلی مواجه نیست و این شانس را دارد که در لیگ برتر قهرمان شود.

کربکندی درباره اینکه حضور تکسیرا به عنوان مربی تمرین دهنده در موفقیت تیم سپاهان تاثیرگذار است یا نه! گفت: به طور حتم این مربی در موفقیت تیم سپاهان نقش پررنگی دارد. بازیکنان بزرگ برای رسیدن به اهداف بزرگ نیاز به ابزار فنی خوب دارند و تیم هایی همانند سپاهان چند مربی خارجی با دانش و به روز به خدمت گرفتند و برنامه ها و اهداف خود را به خارجی ها ارائه می دهند تا آنها اجرا کنند.

کارشناس فوتبال درباره شانس قهرمانی سپاهان در فصل جاری بیان کرد: به هر حال سپاهان شرایط و امکانات لازم را برای قهرمانی در اختیار دارد اما استقلال و پرسپولیس وضعیت خوبی ندارند و همین موضوع باعث شده که  زردپوشان اصفهانی شانس بیشتری در کسب قهرمانی داشته باشند.  تیم پرسپولیس امسال از یارگیری محروم است و تیم استقلال هم بازیکنان جوانی در اختیار گرفته که هنوز تجربه کافی بدست نیاوردند. تراکتورسازی تنها تیمی که از لحاظ مهره و تجربه می تواند با سپاهان رقابت کند و مابقی تیم ها در حد قهرمانی نیستند.  

او در پایان خاطر نشان کرد: تیم پدیده مشهد همانند فصل گذشته نتایج خوبی در لیگ هجدهم گرفته است اما این تیم مشکلات مالی زیادی دارد که در صورت از دست دادن صدر جدول، انگیزه بازیکنان کاهش می یابد و دیگر به روند قبلی بازنمی گردند. به هر حال اگر سپاهان همین روند رو به رشد خود را ادامه بدهد شانس زیادی برای قهرمانی دارد.

بیشتر بخوانید:

 تابش: قانون بازنشستگی شامل حال من نمی‌شود/ سپاهان بیشترین آسیب را از داوری دیده است

باشگاه سپاهان ، مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان نمی‌شود

قلعه نویى: در مقابل همه تیم‌ها انگیزه دارم /کى‌روش از نظر رفتارى باید کنترل شود

انتهای پیام/

 

نظر شما