شناسهٔ خبر: 29437904 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

باور پذیرکردن دستاوردهای انقلاب از مهمترین وظایف صدا و سیما است

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل صدا و سیمای مرکز لرستان گفت: یکی از محوری ترین برنامه های صدا و سیما ساخت برنامه در جهت باورپذیر نمودن دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا محمد بازوند روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در سالن جلسات صدا و سیمای خرم آباد برگزار شد اظهار داشت: از بدو پیروزی انقلاب، نظام سلطه همواره در صدد بود تا انقلاب منحرف شود لذا برنامه ریزی کرده بودند که در صورت عدم موفقیت، براندازی را در دستور کار قرار خود دهند.
وی ادامه داد: 80 موسسه و اتاق فکر با دستور کار براندازی در آمریکا در حال تلاش هستند تا مردم ایران چهلمین سال را جشن نگیرند اما با تفکر بسیجی و به برکت خون شهدا همه راهبردهای در این باره نتیجه نخواهد داد.
بازوند به برنامه های واحد صدا در خصوص چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: یکهزار و 500 دقیقه تولید برنامه داشته ایم زیرا از مدتها قبل ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب فعالیت خود را آغاز کرده اما اوج این اقدامات در روزهای پایانی سال مهم است.
وی ادامه داد: برنامه هایی مانند فخردیار با محور مبارزات شهید رحیمی، مستند راههای استان و همچنین مستند در جستجوی کمال با محوریت آیت الله کمالوند از مهمترین این برنامه ها است.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز لرستان میزان تولیدی برنامه های این دستگاه در حوزه سیما را پنج هزار و 700 دقیقه عنوان کرد و توضیح داد: مستند چهل برگ که در مورد معرفی حوزه های مختلف خدمات رسانی به مردم است برنامه کارنامه انقلاب که با محوریت پرداختن به کارنامه استانداران لرستان در ادوار مختلف و معرفی دستاوردهای انقلاب در زمان خدمت آنها است از مهمترین برنامه های سیمای مرکز لرستان خواهد بود.
وی ادامه داد: تولید مستند از نقش روحانیت در انقلاب، مستندی در مورد شهدای مدافع حرم، مستند بانو و باروت که به زندگی مادر شهیدان زیودار می پردازد و همچنین تهیه یک برنامه در مورد پژوهش سرای جابربن حیان شهرستان بروجرد از دیگر تولیدات سیما است.
بازوند در پاسخ به انتقادات مطرح شده در زمینه میزان کم تولید سریال در این مرکز گفت: اینکه می گویند سریال نمی سازیم کم لطفی است، به عنوان مثال اخیرا سریال نزدیکی های بهشت را که هنوز در استان پخش نشده شبکه یک رسانه ملی پخش کرد.
وی به فعالیت گسترده شبکه های فارسی زبان بیگانه و معاند اشاره کرد و گفت: دشمن همه توان خود را به کار گرفته است تا آنجا که برخی شبکه های ماهواره ای با تزریق مستقیم دلارهای نفتی سعودی ها راه اندازی شده اما در سوی دیگر ما با تنگناهای مالی ویژه ای درگیر هستیم لذا ضمن پذیرش واقعیت ها تلاش داریم تا از همه تلاش خود در خنثی سازی توطئه های دشمن استفاده کنیم.
/6060/7264

نظر شما