شناسهٔ خبر: 29437740 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

تحلیلگر سیاسی:

قبول آتش‌بس از طرف رژیم صهیونیستی شکست اطلاعاتی این رژیم بود/ ترامپ توانایی پیاده سازی طرح معامله قرن را ندارد

تحلیلگر مسائل سیاسی بابیان اینکه قبول آتش‌بس از طرف رژیم صهیونیستی شکست اطلاعاتی، امنیتی و نظامی این رژیم جعلی را تائید کرد، گفت: ترامپ طرحی را تحت عنوان معامله قرن مطرح کرد که سفارت خود را به قدس انتقال بدهد اما با توجه به قدرت مقاومت، توان این کار را ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن ربانی در گفت‌وگو با صاحب نیوز بابیان اینکه یکشنبه‌شب هفته گذشته اسرائیلی‌ها با هویتی مبدل وارد نوار غزه شدند و می‌خواستند فردی به نام «اسماعیل برکه» که از مسئولان تونل‌ها بوده است را بربایند، اظهار کرد: نیروی‌های رژیم صهیونیستی می‌خواستند که این فرد و همدستانشان را بدزدند و اطلاعات تونل‌ها برای حمله به غزه را به دست بیاورند که نیروی‌های حماس از این کار مطلع می‌شوند و نمی‌گذارند این عملیات انجام شود.

 
تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: درگیری بین نیروی‌های حماس و رژیم صهیونیستی انجام می‌شود که نیروهای اسرائیلی‌ها از نیروی هوایی‌شان درخواست حمله موشکی می‌کنند که در حادثه آقای برکه و چندین نفر از افرادشان در این حمله شهید می‌شوند.
 
وی با اشاره به اینکه اسرائیلی‌ها در این عملیات شکست می‌خورند و این اولین شکست جدی و مهم اسرائیل‌ها در این مقطع زمانی بود، افزود: حماس تصمیم گرفت که ضربه جدی به جبران این کار به اسرائیل وارد کند و برای اولین بار از یک موشک جدید برای به درک واصل کردن اتوبوس سربازان اسرائیلی استفاده کرد.
 
ربانی بیان کرد: اسرائیلی‌ها باور نمی‌کردند که مقاومت غزه از چنین سلاح‌هایی استفاده کند که بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ موشک را به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین زدند که تلفات جدی هم داشت.
 
وی بابیان اینکه گنبد آهنین که آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها خیلی از آن تعریف می‌کنند، جلوی این حملات کم آورده است، تصریح کرد: این‌یک شکست اطلاعاتی امنیتی و به دنبال آن نظامی یک شکست نظامی جدید برای اسرائیل بود که ناگزیر شدند از مصر کمک بخواهد و آتش‌بس را بپذیرد که خود این موجب شکست جدی برای اسرائیلی‌ها ‌شد.
 
این تحلیلگر سیاسی ادامه داد: وزیر جنگ اسرائیل به‌جای اینکه شکست را قبول کند، اعلام می‌کند که من مخالف آتش‌بس هستم و استعفا می‌کند.
 
وی با تأکید بر اینکه همیشه اختلافاتی در بین دولت غاصب اسرائیل وجود داشته است از سال ۱۹۹۳ تاکنون هیچ دولتی در اسرائیل توانسته است که چهار سال دوام بیاورد، گفت: فساد سیاسی و اقتصادی در بین سران اسرائیل یک وضعیت معمولی است که رئیس‌جمهور سابق و نخست‌وزیر سابق این رژیم جعلی هر دو به اتهام فساد در زندان هستند و یا از مناسبشان کاملاً برکنار شدند.
 
ربانی افزود: رژیم صهیونیستی نتوانستند قدرت بازدارندگی خود را در برابر مقاومت حفظ کند و از ضعیف‌ترین حلقه‌ی مقاومت فلسطین شکست خورد و خودشان بعد از حمله موشکی و شکستشان در عملیات ربایش اعتراف می‌کنند که قدرت بازدارندگی را ازدست‌داده‌اند و حماس تبدیل به حزب‌الله دوم می‌شود و این شکست موجب ناامیدی، تلاطم و احساس خطر شدید جامعه صهیونیستی شده است.
 
وی با اشاره به افول آمریکا در بعدهای نظامی، اقتصادی و قدرت سیاسی و شکست در حفظ امنیت رژیم صهیونیستی، تأکید کرد: ترامپ طرحی را تحت عنوان معامله قرن مطرح کرد که سفارت خود را به قدس انتقال بدهد اما با توجه به قدرت مقاومت، توان این کار را ندارد.
 
این تحلیلگر سیاسی بیان کرد: آمریکایی‌ها که هدف راهبردی‌اش حفظ رژیم صهیونیستی و تحقق رؤیای اسرائیل بزرگ و پذیرش اسرائیل در منطقه خاورمیانه است با این عقب‌نشینی اخیر اسرائیل کاملاً دچار یک شکست جدی شده اند و این‌یکی دیگر از نشانه‌های زوال و افول آمریکا است.
 
وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران قطعاً قدرت اول بازدارندگی نظامی در خاورمیانه است، افزود: دشمن تمام توانش را در جنگ اقتصادی با ما گذاشته است و متمرکز کرده که به ما ضربه بزند و ما باید قدرت بازدارندگی اقتصادی پیدا کنیم که با تحقق اقتصاد مقاومتی و نگاه به درون و بازدارندگی اقتصادی پیدا می‌کنیم.
 
انتهای پیام/
 

نظر شما