شناسهٔ خبر: 29437702 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تهیه مستند شهدای مدافع حرم لرستان

گروه فرهنگی ـ مدیرکل صدا و سیمای لرستان از تهیه مستند شهدای حرم لرستان خبر داد و گفت: مستند شهید ماشالله شمسه، قدرت‌الله عبدیان و رضا رستمی مقدم شهدای حرم لرستان تهیه شده است.

صاحب‌خبر -

تهیه مستند شهدای حرم لرستان

به گزارش ایکنا از لرستان، محمد بازوند، مدیرکل صدا و سیمای لرستان امروز یک‎شنبه، بیست و هفتم آبان در نشست خبری تشریح برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در شبکه افلاک، اظهارکرد: امام با تشکیل بسیج نظام اسلامی ایران را بیمه کرد چراکه بسیج در دفاع مقدس و بعد از دفاع مقدس در حوزه سازندگی خدمات چشم‌گیری داشته است.
وی با اشاره به این‌که در رسانه استانی به‌دنبال این مطلب هستیم که چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را هرچه باشکوه‌تر برگزار کنیم، به‌مناسبت ولادت نبی مکرم اسلام اشاره و افزود: حاصل بعثت، قرآن و غدیر تداوم قرآن کریم است و حاصل عاشورا نقطه اتصال بعثت و غدیر است.
بازوند با ذکر این مطلب که مؤسسات آمریکا همواره تلاش می‌کنند راهکارهایی ارائه کنند تا بتوانند به نظام ما صدمه وارد کنند، اضافه کرد: اما با تفکر بسیجی می‌توان توطئه‌ها را خنثی کرد.
مدیرکل صدا و سیمای لرستان با بیان این‌که در حوزه صدا در راستای چهلمین سالگرد پیروی انقلاب اسلامی ایران ۱۵۰۰ دقیقه تولید برنامه داشتیم، تصریح کرد: برنامه پیام زاگرس و بوستان دانایی تولید و پخش مستند فخر دیار با تایم ۴۰ دقیقه بیانگر زندگی مبارزاتی سیدفخرالدین رحیمی و نمایش رادیویی فخر دیار از جمله برنامه‌های صدای لرستان در تبیین چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

تهیه ۵۷۰۰ دقیقه در سیمای لرستان با موضوع انقلاب اسلامی

وی با ذکر این مطلب که ۹۵ درصد نقاط استان در پوشش دیجیتال قرار دارد، اضافه کرد: در حوزه سیما تاکنون ۵۷۰۰ دقیقه با موضوع بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ارائه شده است.
بازوند به تهیه و تولید چهار قسمت مستند ۴۰ برگ توسط سیمای لرستان اشاره کرد و گفت: در حوزه راه، برق و شیلات مستندهای تصویری ۴۰ برگ در دستور کار است.
مدیرکل صدا و سیمای لرستان به تهیه برنامه کارنامه انقلاب اشاره کرد و با ذکر این مطلب که در این برنامه مصاحبه با استانداران بعد از انقلاب صورت خواهد گرفت، اضافه کرد:
وی با اشاره به اینکه در راستای تکریم شهدا نیز سه شهید مدافع حرم مستند شهیدان ماشالله شمسه، قدرت عبدیان و رضا رستمی مقدم ساخته شده است، افزود: شهدای حرم حق بزرگی بر گردن ما دارند.

مستند بزرگان و مشاهیر لرستان

بازوند به تولید مستند بزرگان و مشاهیر لرستان اشاره کرد و گفت: مستند شیخ مهدی قاضی، شهیدان رحیمی، محمدحسین صادقی و بزرگانی از این دست در دستور کار صدا و سیما قرار دارد این در حالی است که مستند پژوهش سرای جابربن حیان بروجرد نیز ساخته شده است.
مدیرکل صدا و سیمای لرستان با بیان اینکه کلیپ‌هایی در حوزه فضای مجازی در حال تهیه است، اضافه کرد: ۳۰ کلیپ تصویری از دوران انقلاب در حوزه فضای مجازی تهیه شده است این در حالی‌است که تهیه کلیپ انقلاب من و بارگذاری ۴۵ پادکست و ۱۱۰ عکس ارسالی از مخاطبان با موضوع انقلاب در حوزه فضای مجازی صدا و سیمای لرستان تهیه شده است.
وی به تهیه مستند‌های شهدای گرانقدر بانوان اشاره کرد و گفت: تلاش‌های ده ساله شهید زنده لرستان به تصویر کشیده شده و مستند بانو و باروت که زندگی مادر شهیدان زیودار را به تصویر می‌کشد تهیه شده است.

انتهای پیام

نظر شما