شناسهٔ خبر: 29437068 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

در اردبیل/

مراسم تکریم استاد جعفر ابراهیمی (شاهد) برگزار می‌شود

«مراسم تکریم استاد جعفر ابراهیمی (شاهد)» به همت بنیاد نخبگان استان اردبیل برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای قدردانی از خدمات ارزندۀ مفاخر بومی و الگوسازی از آنان برای نسل‌جوان خاصه مستعدان‌برتر، «مراسم تکریم استاد جعفر ابراهیمی (شاهد)» به همت بنیاد نخبگان استان اردبیل برگزار می‌شود.

استاد جعفر ابراهیمی، یکی از چهره‌های خوشنام و مطرح در حوزۀ ادبیات کودک و نوجوان است که هم در شعر و هم در نثر آثار منحصربفردی به رشتۀ تحریر درآورده است.

آواز پوپک؛ آسمان ابری نیست؛ بوی گنجشک؛ بوی کال یاس؛ سیب و پرنده؛ پروانه در باران؛ سبزپوش مهربان و تا کجای آسمان، تنها بخشی از کتاب‌های این استاد برجسته در حوزۀ شعر نوجوان است.

 یک سنگ و یک دوست؛ در سوگ سهراب؛ در کوچه‌های خیس؛ شبهای بی‌فانوس؛ پایان شب سیه؛ جمعه درمحاصره کاراگاهان؛ جادوگران سرزمین بی‌سایه؛ ماه خورشید کلاه؛ حکایت اردیبهشت؛ پروین (زندگینامه داستانی پروین اعتصامی) و همچنین دوست می‌دارمت به بانگ بلند (زندگینامه داستانی پیامبر اسلام) نیز بخشی از تألیفات استاد جعفری در حوزۀ داستان و رمان نوجوان است.

لازم به ذکر است، این مراسم در ذیل سلسله نشست‌های تکریم از چهره‌های نویسنده کتاب‌های درسی،سی‌ام آبان‌ماه در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد.

نظر شما