شناسهٔ خبر: 29436534 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حجت الاسلام عباسی خبر داد:

تربیت ۲۷ هزار حافظ قرآن در خراسان جنوبی

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح تربیت حافظان قرآن از سال ۹۱ در استان اجرا شده است، گفت: از ابتدای آغاز این طرح تاکنون ۲۷ هزار نفر در بخش های مختلف قرآن را حفظ کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام مهدی عباسی امروز ( 27 آبان) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: مباحث قرآنی یکی از رسالت های سازمان اوقاف است و تربیت 10 میلیون حافظ قرآن را تخصصی دنبال می کند.

 

وی با بیان اینکه طرح تربیت حافظان قرآن از سال 91 در خراسان جنوبی اجرا شده و هر ساله از ابتدای سال متقاضیان ثبت نام می کنند، افزود: از ابتدای آغاز این طرح تاکنون 27 هزار نفر در بخش های مختلف قرآن را حفظ کردند.

 

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از اجرای طرح ملی بزرگ قرآنی با عنوان بشارت 1452 در استان خبر داد و گفت: این طرح با هدف بسط فرهنگ انس با قرآن‌کریم و مفاهیم سازنده آن، گسترش فرهنگ تلاوت و تدبر در آیات قرآن‌کریم با مشارکت نهاد‌های قرآنی اجرا می‌شود.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به اینکه موضوع طرح بشارت در سال جاری حفظ سوره‌های 37 گانه جز 30 قرآن است، ادامه داد: بر این اساس طرح در سه گام شامل سوره ناس تا زلزال در تابستان، سوره طارق تا بینه در پاییز و نباء تا بروج در زمستان اجرایی می‌شود.

 

به گفته وی در طول برپایی این طرح ملی سه مرحله آزمون برگزار می‌شود که آزمون نهایی در روز پنج شنبه 9 اسفندماه 97 برگزار خواهد شد.

 

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: بیش از 35 هزار جایزه به ارزش سه میلیارد تومان برای طرح بشارت در نظر گرفته شده است.

 

حجت الاسلام عباسی افزود: از علاقمندان قرآنی درخواست می شود که در اسرع وقت با مراجعه به سایت اعلام شده نسبت به ثبت نام و شرکت در این رویداد بزرگ قرآنی اقدام کنند.

 

 

نظر شما