شناسهٔ خبر: 29435404 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دفتر نمایندگی خبرگزاری کتاب ایران در یزد دایر شد

یزد - ایرنا - نخستین دفتر نمایندگی خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مراسمی روز یکشنبه همزمان با هفته کتاب (24 آبان تا اول آذر) با حضور تعدادی از مسئولان محلی و علاقه‌مندان به کتاب دایر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در این مراسم با یادآوری تلاش‌های مسئولان یزد برای کسب عنوان پایتخت کتاب کشور، گفت: حوزه فرهنگ و به‌خصوص کتاب با توجه به اخبار و اطلاعات موجود، نیازمند اطلاع‌رسانی تخصصی است.
مجید جوادیان زاده افزود: یکی از مشکلات استان‌ها در حوزه کتاب، نداشتن رسانه است که سبب شده بسیاری از نویسندگان و کتاب‌های منتشرشده زیر سایه مرکز فراموش شوند.
وی ادامه داد: با راه‌اندازی دفتر نمایندگی خبرگزاری کتاب ایران در یزد، نویسندگان استان می‌توانند همواره با مخاطبان خود در ارتباط باشند و آخرین اخبار و اطلاعات حوزه کتاب به اطلاع آنان برسد.
جوادیان زاده به‌عنوان سرپرست و سید ضیاء میر رحیمی به‌عنوان دبیر خبرگزاری ایبنا در یزد معرفی شدند.

استان یزد 110 باب کتابخانه‌های عمومی با حدود 104 هزار نفر عضو دارد.
افزون بر 2 میلیون نسخه کتاب در کتابخانه‌های استان موجود است.
استان یزد یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در شهرها و بقیه در مناطق روستایی و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.
ایبنا، نخستین خبرگزاری تخصصی کتاب ایران است که فعالیت خود را به طور رسمی از 24 آبان ماه 1385 آغاز کرد و زیرنظر خانه کتاب که نهادی غیر دولتی و غیر انتفاعی است، فعالیت می کند.
هدف از این فعالیت، اطلاع رسانی خبری در حوزه کتاب و کتابخوانی و سایر موضوعات مرتبط نظیر چاپ ، نشر و گرافیک است.
اخبار خبر گزاری کتاب شامل خبر های داخلی و خارجی است که در موضوعات چاپ و نشر، دین ، ادبیات ، اندیشه ، دانش و فن آوری ، اجتماعی و سیاسی ، تاریخ و جغرافیا ، کودک و نوجوان و هنر بر روی پایگاه اینتر نتی آن به نشانی: www.ibna.ir منتشر می شود.
این خبر گزاری ،علاوه بر نشر خبر به انتشار گزارش ها و گفت وگو های ویژه و نیز بررسی و تحلیل عملکرد نهادهای گوناگون دولتی و غیردولتی در حوزه کتاب و کتابخوانی می پردازد.
همچنین نقد کتاب از دیگر بخش های خبرگزاری کتاب است که می کوشد منتخبی از تازه ترین آثار موجود در بازار نشر را با دیدگاه علمی و انتقادی بررسی کند.
7532/ 2047/

نظر شما