شناسهٔ خبر: 29435014 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

دانش آموزان با مفاهيم و ضرورت استاندارد کالاها آشنا مي شوند

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- وزير آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان در قالب تفاهم نامه اي که با سازمان ملي استاندارد به امضا رسيده، با مفاهيم و ضرورت هاي استاندارد در زمينه هاي مختلف خدمات و توليد کالاها آشنا مي شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ايرنا، سيد محمد بطحايي روز يکشنبه در حاشيه امضاي تفاهم نامه همکاري با سازمان ملي استاندارد و در جمع خبرنگاران با بيان اينکه اين تفاهم نامه شامل دو بخش است، اظهار داشت: بخش اول تلاش ها و کمک هايي است که آموزش و پرورش براي اشاعه فرهنگ استاندارد از طريق آموزش و پرورش عمومي مي تواند داشته باشد تا به نوعي مطالبه اجتماعي براي توليد و خدمات استاندارد در جامعه ارتقا پيدا کند.
وي با اشاره به اينکه اين موضوع شرط اصلي براي ارتقا استاندارد است، ادامه داد: تا زماني که مردم نخواهند خدمات و کالاهايي که در اختيارشان قرار مي گيرد استاندار باشد، استانداردي صورت نخواهد گرفت.
بطحايي افزود: از اين جهت اشاعه و ترويج استاندارد اولين نوع همکاري آموزش و پرورش از طريق برنامه رسمي و البته فوق برنامه و غيررسمي با سازمان ملي استاندارد براي تحقق اهداف ترسيم شده خواهد بود و بخش دوم اين تفاهم نامه آن است که آموزش و پرورش از تجارب و تخصص سازمان ملي استاندارد در زمينه استاندارد سازي حوزه خدمات آموزشي و پرورشي بهره خواهد برد تا ضمن رصد شاخص ها و معيارها، نظام آموزشي را به سطح قابل قبولي از کيفيت برسانيم.
وي يادآورشد: همچنين در کنار آن برگزاري دوره هاي آموزشي براي کارکنان آموزش و پرورش و معلمان را با استفاده از متخصصان سازمان ملي استاندارد و منابعي که اين سازمان در اختيار وزارتخانه قرار مي دهد را دنبال مي کنيم و اميد است با اين تفاهم نامه يک گام جدي براي ارتقا تعالي برداريم.
وزير آموزش و پرورش افزود: با امضاي اين تفاهم نامه امروز روز مبارک و خجسته اي براي آموزش و پرورش خواهد بود چرا که با آغاز همکاري ها با سازمان ملي استاندارد به صورت رسمي وارد عرصه جديدي در کيفيت بخشي و ارتقا و تعالي واحدهاي آموزشي خواهيم شد.
به گزارش ايرنا، در راستاي اجراي قانون تقويت و توسعه نظام استاندارد کشور و سند تحول بنيادين نظام آموزش و پرورش به منظور گسترش همکاري هاي علمي فني آموزشي و پژوهشي، تفاهم نامه همکاري بين سازمان ملي استاندارد ايران و وزارت آموزش و پرورش به امضا رسيد.
موضوع اين تفاهم نامه استفاده بهينه از توانايي هاي علمي، فني، آموزشي و پژوهشي دو طرف و همکاري در فعاليت هايي همچون برنامه ريزي و طراحي مفاهيم مرتبط با استاندارد و کيفيت براي درج در کتاب‌هاي درسي، مشارکت در راه‌اندازي ارزيابي کيفيت دستگاهي وزارتخانه بر پايه برنامه تعالي مديريت مدرسه، تهيه پيش‌نويس و مشارکت در زمينه تدوين استانداردهاي ملي مرتبط و مشارکت در تدوين بين المللي مرتبط با موضوع تفاهم نامه است.
همچنين 2 طرف در اين تفاهم نامه بر برنامه ريزي و طراحي دوره هاي آموزشي و دوره هاي ضمن خدمت براي آموزگاران و دبيران در همه مقاطع تحصيلي، همکاري در توسعه و ترويج فرهنگ استاندارد، همکاري و مشارکت در آموزش تدوين استاندارد، همکاري در برگزاري دوره هاي آموزشي و گردهمايي هاي مرتبط علمي و همکاري در خصوص استاندارد سازي کيفيت مواد و وسايل و تجهيزات آموزشي و کمک آموزشي تاکيد کردند.
علمي**1883**3065**1440
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما