شناسهٔ خبر: 29434808 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نظر اداره حقوقی مجلس در خصوص مهلت ادامه به کار بازنشستگان‌ لازم‌الاجرا نیست

صاحب‌خبر -

نایب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اختلاف نظر اداره حقوقی مجلس و سازمان بازرسی در خصوص مهلت ادامه به کار بازنشستگان‌ گفت: اداره حقوقی مجلس نظرش مشورتی است و لازم‌الاجرا نیست.

نظر اداره حقوقی مجلس در خصوص مهلت ادامه به کار بازنشستگان‌ لازم‌الاجرا نیستبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید ابراهیم امینی نایب رئیس شورای شهر تهران در پایان صد و یکمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران حضور یافت و با اشاره به مصوبات امروز شورا گفت: در جریان بررسی دستورات جلسه امروز تعیین بهای بازدید از باغ پرندگان مورد بررسی قرار گرفت و سپس فوریت بررسی معرفی مدیرکل‌ امور مالی شهرداری به عنوان ذی‌حساب دوم شهردار هم بررسی شد که این موضوع به تصویب نرسید و به کمیسیون ارجاع شد.

نایب رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در ادامه طرح تکلیف شهرداری به ارائه جداول بهای خدمات در قالب لایحه بودجه سنواتی  مطرح شد گفت: در نهایت این موضوع با اکثریت آرای اعضا به تصویب رسید.

امینی در ادامه با اشاره به نامه روز گذشته وزارت کشور به استانداری‌ها مبنی بر ابلاغ پایان کار شهرداران بازنشسته گفت: در جلسه هم‌اندیشی امروز صبح این نامه مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به صحبتی هم که رئیس شورا با وزیر کشور داشت مشخص شد که نامه چنین مطلبی را بیان نمی‌کند و با توجه به اختلافاتی که با سازمان بازرسی کل کشور است، بر اساس اصل 174 قانون اساسی نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات را سازمان بازرسی‌ بر عهده دارد.

وی افزود: وزارت کشور استعلامی‌ از سازمان بازرسی‌ انجام داده که بر اساس آن استعلام قرار شده وزارت کشور نظر نهایی را اعلام کند.

نایب رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در نامه‌ای صرفاً سرپرست استانداری‌ها انتخاب شده‌اند، اظهار کرد: این مناصب‌ انتصابی هستند و ساز و کار خاص خودشان را دارند زیرا در انتخاب استاندار دیدگاه افراد مختلف و تأثیرگذار‌ نقش دارد و شاید کسانی را که می‌خواهند به عنوان استاندار انتخاب کنند فعلاً به عنوان سرپرست انتخاب کرده‌اند تا واکنش‌ها در فضای سیاسی کشور را مشاهده کنند و بعداً با یک فراغ بال اقدام به انتصاب کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه ما به عنوان شورا شهردار را انتخاب کرده‌‌ایم, گفت: در حال حاضر منتظر نظر وزیر کشور هستیم تا به محض صدور حکم شهردار جدید جلسه تودیع و معارفه برگزار شود و در غیر این صورت بر اساس نظر سازمان بازرسی کل کشور تا 15 آذر صبر خواهیم کرد مگر اینکه وزیر کشور بر اساس استعلامی‌ که از سازمان بازرسی گرفته صادر کند و زمان دیگری را تعیین کند.

امینی در پاسخ به سئوال باشگاه خبرنگاران جوان؛ مبنی بر اینکه نظر مجلس به عنوان مفسر‌ قانون 27 آبان است اظهار کرد: مفسر‌ قانون نمایندگان مجلس هستند نه اداره حقوقی مجلس که این نظر را بیان کرده است.

نایب رئیس شورای شهر تهران افزود: اداره حقوقی مجلس نظرش مشورتی است و لازم‌الاجرا نیست ولی اگر در قالب طرح و لایحه در صحن علنی مطرح شود و نمایندگان آن را تصویب کنند در این شرایط لازم‌الاجرا خواهد بود.

وی در ادامه گریزی هم به انتصابات شهردار تهران در وقت اضافه زد و گفت: هر مسئولی تا زمانی که مسئولیت دارد از تمام اختیارات لازم برخوردار است ولی آقای افشانی به دلیل احترام به شهردار آینده فقط در مواردی‌ که افرادی بازنشسته شده‌اند اقدام به انتصاب سرپرست‌ می‌کند.

نایب رئیس شورای شهر تهران در ادامه به موضوع انتصاب شب گذشته افشانی در سازمان ورزش اشاره کرد و گفت: آقای پیرانی به عنوان سرپرست انتخاب شده و هیچ یک از رؤسای‌ سازمان ورزش شهرداری تاکنون شرطی مبنی بر داشتن 8 سال سابقه در شهرداری را نداشتند و لذا طرح یک فوریتی اصلاحیه اساسنامه‌ها به شورا آمده تا این مورد اصلاح شود  و لذا این انتصاب نه اختصاص به سازمان شهرداری دارد و نه اینکه رعایت شده است ولی به خاطر وسواسی‌ که مدیریت شهری و شورای پنجم برای رعایت قانون دارند اصلاح اساسنامه‌ به صورت یک فوریتی‌ تصویب شده است.

امینی در پاسخ به سئوالی دیگر مبنی بر نسبت خویشاوندی‌ پیرانی با خودش گفت: من این موضوع را تکذیب می‌کنم و آقای پیرانی‌ هیچ نسبت نسبی و سببی‌ با من ندارد زیرا من اهل یک شهرستانم و او اهل شهرستان دیگری است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که حکم حناچی‌ به عنوان شهردار تهران صادر شود ولی اگر صادر نشود طبق قانون در صورت اصرار شورا باید به هیئت حل اختلاف ارسال شود و بر اساس تصمیم هیئت حل اختلاف عمل خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما